TRANZIT

Amanare obtinuta cu greu!
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:59 / Written by Trafic Media

In ciuda mai multor sute de protestatari, mai ales din Romania si Bulgaria, membrii Comisiei de Transport (TRAN) din cadrul Parlamentului European au votat favorabil amendamentul de compromis propus de raportorul german Ismail Ertug, privind accesul la profesie si piata de transport rutier, care a trecut la limita, cu un avantaj de doar sase voturi pentru, sub masca imbunatatirii regulilor privind cabotajul. Celelalte doua dosare cheie cuprinse in Pachetul Mobilitate 1 - aplicarea Directivei detasarii nr. 71/1996 la transporturile rutiere si revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si de odihna (care cuprindea si intoarcerea acasa a soferilor la trei sau patru saptamani) - desi respinse, nu erau atat de grave pentru transportatorii romani precum este obligativitatea intoarcerii camionului acasa o data la patru saptamani, propunere cheie din raportul lui Ismail Ertug. Practic, prin aceasta prevedere centrul si vestul Europei devin inaccesibile pentru transportatorii romani, bulgari, lituanieni, letoni, estonieni, estonieni, spanioli, portughezi si, intr-o oarecare masura, pentru cei unguri si polonezi. Singura veste buna este ca adoptarea unui text final de catre cele trei institutii europene - Parlament, Consiliu si Comisie - adica armonizarea pachetului legislativ, ar putea fi amanata pana dupa alegerile europarlamentare din mai, indiferent de ce se va decide in sedinta plenara de la Bruxelles.
 

Ce spun raportorii
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:56 / Written by Trafic Media

Imediat dupa votul din Comisia TRAN, cei trei raportori ai propunerilor de modificare din Pachetul de Mobilitate 1 au sustinut scurte declaratii pentru site-ul Parlamentului European.
Merja Kyllönen
„Cred ca cea mai mare problema este ce se va intampla cu Pachetul, pentru ca partea legata de cabotaj a trecut. Continuam cu Pachetul sau separam cele trei dosare, aceste lucruri trebuie discutate. Este un rezultat trist, pentru ca situatia de pe piata de transport continua. Cei care trioeaza, cei care folosesc soferii, folosesc abuziv sistemul, fac rau, acestia vor continua. Cred ca este o pierdere pentru noi toti.“

Ce spun transportatorii
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:54 / Written by Trafic Media

Alin Cretu, AC Mobile: „400 de euro in plus la sofer“
„Unii se vor muta, altii vor intra in faliment. Eu sunt vorbitor de limba germana, pentru ca am locuit multi ani in Germania, de aceea voi alege sa ma mut acolo chiar daca vorbim de taxe mai mari. Am facut calcule, iar diferenta de cost pentru un angajat sofer in Germania, fata de Romania, este de 400 de euro, pe care angajatorul ii plateste la statul german. Pe de alta parte, impozitul pe profit in Romania este de 16%, iar in Germania e 35%, insa aceste costuri se regasesc in pretul final de transport. Soferii angajati la firme de transport germane beneficiaza si ei de diurna, plus o forma de compensare neimpozabila, prin care se pot duce acasa de patru ori pe an, in valoare de 525 de euro. Comparativ cu Romania insa, tot profitul pe care il faci acolo esti incurajat sa il cheltui tot in Germania.“

Backround
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:53 / Written by Trafic Media

Actuala forma a Pachetului Mobilitate 1 a fost publicata de Comisia Europeana pe 31 mai 2017, cuprinzand opt domenii cheie de modificare a legislatiei europene in transporturi. Din aceste opt domenii, cel mai mare impact asupra companiilor de transport il au cele trei propuneri suspuse la vot in Comisia TRAN pe data de la 10 ianuarie 2019:

CJUE confirma obligativitatea si retroactivitatea declaratiilor A1
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:52 / Written by Trafic Media

Documentul portabil A1 este necesar atunci cand un salariat lucreaza la o companie dintr-un stat membru al UE si este detasat in alt stat membru pentru mai mult de sapte zile consecutive. Certificatul este o declaratie privind sistemul de securitate sociala aplicabil angajatului atunci cand lucreaza in mai multe state membre UE si confirma regimul de securitate sociala aplicabil pentru perioada indicata in declaratie, precizand in ce tara trebuie sa plateasca angajatul contributiile sociale. A1 este obligatoriu pentru autoritatile altui stat membru, atat timp cat nu a fost retras sau declarat nevalabil de catre statul membru emitent. Un aspect sensibil al validitatii A1 apare in momentul in care un angajat detasat la nivel international este inlocuit de un alt angajat detasat la nivel international cu un angajator dintr-un alt stat membru.
 


Subcategories



Page 41 of 306