TRANZIT

Un model transferat cu succes in Europa, in ciuda diferentelor fata de America de Nord
Created on Wednesday, 28 November 2018 09:08 / Written by Petronela Badescu

C.H. Robinson este unul dintre primii trei operatori 3PL din lume si are o istorie de mai bine de un secol, iar la inceputul anilor '90 a intrat si in Europa, o piata mai mare decat cea de origine, America de Nord, si cu potential mai important de dezvoltare, dar si mai complexa prin faptul ca este formata din 28 de state cu limbi, culturi si uneori reglementari de transport diferite. In ciuda deosebirilor dintre cele doua zone economice, C.H. Robinson a venit in Europa cu aceeasi organizare din America - nu are active proprii si se ocupa initial doar de transport in camioane complete (intre timp insa a inceput sa ofere si servicii conexe) - poate una dintre diferentele cele mai importante fiind aceea ca, din cauza diversitatii pietei europene, e nevoie de filiale in cat mai multe state, in timp ce in

Exportam si importam mai putin
Created on Wednesday, 28 November 2018 09:04 / Written by Beatrice Zavoeanu

Dupa ce luna trecuta exporturile au atins cel mai mare nivel din 2018, potrivit barometrului TimoCom in perioada 21 octombrie-19 noiembrie acestea s-au contractat, in paralel cu scaderea importurilor.
Cele mai mari cresteri ale exporturilor, in relatie cu Romania, au fost inregistrate de Polonia, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 22/78, fata de 16/84 cu o luna in urma, Spania (de la 11/89 luna trecuta la 16/84) si Franta (de la 24/76 la 29/71). De cealalta parte, cele mai importante scaderi ale exporturilor s-au inregistrat pe Italia (de la 43/57 la 34/66) si Cehia (de la 20/80 la 15/85).
 

Germania intentioneaza sa mareasca taxa de autostrada
Created on Wednesday, 28 November 2018 09:02 / Written by Alexandru Ionescu

Guvernul Germaniei intentioneaza sa modifice tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere incepand cu 1 ianuarie 2019. Momentan, proiectul legislativ nu a fost finalizat, deci mai poate suferi schimbari, si nici nu au fost facute publice noile tarife sau procentul de majorare din taxa actuala. Proiectul legislativ in forma actuala aduce noi indatoriri pentru soferi. Clasele de greutate sunt deja afisate in unitatile On-Board inca din iunie 2018. Inainte de aceasta data, functia era optionala. De la 1 ianuarie 2019, declararea clasei de greutate pe unitatea de bord devine obligatorie. Mai mult, pentru vehiculele si combinatiile de vehicule cu masa peste 18 t trebuie introdus in sistem si numarul de axe. Pentru vehiculele sub 18 t aceasta este o procedura optionala. Neintroducerea numarului de axe atrage de la sine amenda, plus colectarea sumei datorate utilizarii segmentului de drum.
 

Concurenta crescuta, RCA sub tariful de referinta
Created on Wednesday, 28 November 2018 08:59 / Written by Cristiana Sandulescu

Piata de asigurari a crescut in 2018, sustinuta de achizitiile de autovehicule. In acelasi timp, si beneficiarii au fost in avantaj comparativ cu situatia dramatica din urma cu doi ani, ca urmare a competitiei mai stranse intre asiguratori, mai ales ca acum - spre deosebire de atunci - furnizorii sunt interesati sa vanda RCA. Tariful de referinta instituit de Autoritatea de Supraveghere Financiara a adus liniste si stabilitate pe piata si, in ciuda amenintarilor venite de la Comisia Europeana, va fi pastrat (cu mici ajustari de nuanta in plan legislativ). Desi volumele de asigurari sunt generate in continuare in mare parte de RCA, se constata un interes crescut pentru asigurarile de constructii realizate cu finantare europeana si pentru asigurarile de sanatate.

Se scumpesc taxele de drum din Ungaria!
Created on Wednesday, 28 November 2018 08:57 / Written by Alexandru Ionescu

De la 1 ianuarie taxele de drum in Ungaria vor fi mai mari cu un procent de 5,8%. Totodata, potrivit asociatiei MKFE, in unele cazuri, pentru vehiculele Euro 3 si Euro 4, cresterea de tarife va atinge 32,5%.
Intr-un comunicat emis recent care se refera la aceasta majorare, autoritatile afirma ca regulamentele aflate in vigoare in prezent „favorizeaza in mod nejustificat categoriile de emisii mai mici - Euro 3 si Euro 4“, drept urmare tratamentul prioritar de care se bucura aceste vehicule va inceta de la 1 ianuarie 2019. Taxa de drum se plateste diferentiat in baza numarului de osii ale autovehiculelor. Sistemul distinge trei categorii: J2, J3 si J4.


Subcategories



Page 45 of 306