TRANZIT
Un scenariu de Brexit fara acord ar face rau atat Marii Britanii, cat si celorlalte state ce constituie UE27, cel putin pe termen scurt, chiar daca intensitatea va fi diferita de la tara la tara. Din punct de vedere al volumului schimburilor comerciale dintre Romania si UK, relatia dintre cele doua state va suferi modificari, mai ales ca UK va fi tratata ca orice alt stat tert din punct de vedere al procedurilor vamale si nu va mai putea sa se bucure de comert liber ca pana acum.
Este cert ca Brexit, mai ales unul fara acord, va avea un impact negativ asupra sectorului de transport rutier, dar companiile cu traditie pe aceasta relatie, cum este Eurohaul Services, nu-l vad cu ochi rai, ci mai degraba ca pe o cernere a pietei, o reasezare a lucrurilor. Chiar daca va deveni o ruta mai dificila, potrivit directorului general Alin Popescu, firma damboviteana va continua sa faca ceea ce stie mai bine, ba chiar ia in calcul si deschiderea unui punct de lucru in Anglia.
Toyota Romania si-a incredintat o parte din volumul importurilor sale echipei Hödlmayr, care asigura integral depozitarea vehiculelor si distribuirea lor la nivel national. Volumul total rulat in cadrul acestui proiect este de 15.000 de unitati/an, deci, asa cum declara Tamer Sen, director general Hödlmayr Logistics Romania, „este o realizare importanta, care vine in urma investitiilor pe care le-am alocat anul trecut pentru modernizarea parcului nostru auto, precum si a depozitului de autovehicule. Acum ii putem oferi noului nostru client premium, Toyota Romania, o suprafata de depozitare de 120.000 m2 si locuri de parcare pentru 5.000 de vehicule. Atuul nostru sta intr-un concept global inteligent, adaptat 100% nevoilor clientilor.“
In vreme ce reprezentantii IRU se arata profund ingrijorati de efectele unui Brexit fara acord asupra transportului rutier de marfuri si asupra economiilor Marii Britanii si statelor UE, transportatorii romani accepta cu demnitate ceea ce stiu ca nu pot schimba. Este si cazul companiei hunedorene STY Trans Express HD, care efectueaza transport expres exclusiv pe ruta Romania-Anglia si retur, si care nu se simte amenintata de Brexit si de urmarile acestuia, ci mai degraba de politicile fiscale ale Romaniei si de devalorizarea monedei nationale. Mai mult, managerul de logistica si administratorul companiei, Stefania Nicoara, afirma ca nici clientii englezi care produc in Romania nu dau semne de neliniste sau de retragere de pe piata, acestia avand mai degraba planuri de extindere a capacitatilor. Este insa adevarat ca amenintarea Brexit ii face pe transportatori sa bata pentru o perioada de timp pasul pe loc, intrand intr-o zona de expectativa si limitare a investitiilor, pana se va vedea practic cat de mult vor intarzia procedurile vamale cursele si daca se vor introduce sau nu autorizatiile de tip Carnet TIR, aspecte ce ar putea reorienta o parte din volumele dedicate transportului expres catre „principalul concurent“: transportul aerian.
Avand in centrul preocuparilor sale reducerea costurilor pentru transportatori, Krone a pus intotdeauna accentul pe fiabilitatea si rigiditatea semiremorcilor, siguranta marfii si a soferului. In februarie anul acesta, Krone s-a clasat cu semiremorcile sale pe locul intai la Image Awards Germania, in baza unui studiu independent realizat de compania de cercetare de piata Kleffmann pentru revista VerkehrsRundschau in urma unor interviuri individuale cu 660 de manageri de flota. Modelul sau cel mai apreciat de transportatori, Profi Liner, era deja in versiunea existenta inainte de IAA un produs matur, testat si confirmat de piata in ceea ce priveste fiabilitatea si costurile de operare scazute, precum si in ceea ce priveste valoarea de revanzare. Si totusi, in toamna la IAA, Krone a reusit sa surprinda cu modelul Profi Liner New Generation prezentat, adoptand solutii constructive noi, in scopul optimizarii greutatii proprii, traduse mai departe in reduceri ale costurilor de exploatare pentru transportatori.