TRANZIT
In privinta modificarii Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si odihna, ETF a propus mai multe solutii punctuale. Pentru timpii de conducere si odihna sa existe un singur regulament pentru sectorul de marfuri si cel de pasageri, perioada de referinta pentru calcularea timpului de conducere si a celui de odihna sa ramana de doua saptamani (comparativ cu patru saptamani propuse de Comisia Europeana), sa se interzica total orice activitate de odihna in cabina, inclusiv pauza redusa de 24 de ore, limita maxima zilnica de condus sa fie de opt ore (noua ore zilnic - in limita a doua zile pe saptamana), sa existe o pauza de o ora la fiecare patru ore conduse (cele 60 de minute se pot imparti in doua transe de cate 30 de minute fiecare) si sa se poata conduce maximum 48 de ore in timpul unei saptamani si nu mai mult de 80 de ore intr-un interval de doua saptamani.
Anul trecut, MHS Truck & Bus Group a inregistrat o cifra de afaceri cu 30% mai mare fata de 2017. Vanzarile de camioane noi MAN au crescut, in 2018, cu 35% raportat la anul precedent si acesta detine o cota de 19%, in conditiile in care piata de vehicule comerciale grele a crescut cu 14%.
In toate companiile, CFO-ul este persoana cel mai putin populara, deoarece de acolo vin indemnurile de taieri de costuri, de acolo se tempereaza investitiile, avand grija ca firma sa poata raporta profit la final de an in fata actionarilor. Claudia Iordache a fost 10 ani CFO-ul MHS Truck & Bus, timp in care a analizat in detaliu investitiile in service-uri si centre de vanzari, rentabilitatea campaniilor de vanzari si de promovare pe diferite canale, comportamentul de business al miilor de clienti si a invatat temeinic secretele business-ului cu un mare producator de autovehicule. Dupa ce a fost implicata activ in toate deciziile de management, reprezentand, practic, conexiunea dintre companie si management, fostul CFO a devenit firesc cea mai buna optiune pentru noul CEO MHS Truck & Bus, pozitie pe care o ocupa de anul trecut. Claudia Iordache este astfel nu numai primul roman numit de Michael Schmidt la conducerea vreunei companii din grupul sau de firme de peste 20 de ani incoace, dar este si prima femeie CEO al unui distribuitor de autovehicule din Romania. Iar rezultatele nu au intarziat sa apara, MHS Truck & Bus inregistrand anul trecut o crestere a vanzarilor cu 35% fata de 2018 si o cota de piata cu 19% mai mare.
Performantele cat mai bune si indeplinirea corespunzatoare a sarcinilor de serviciu de catre soferii profesionisti depind in mare masura de stilul de viata adoptat de acestia, referindu-ne aici la realizarea unui echilibru intre dieta, activitate fizica si somn, si acesta este si motivul pentru care unele state au decis efectuarea pauzei de 45 de ore la hotel. Desi impresia era, la un moment dat, ca soferii constientizeaza aceste lucruri, diferentele de perceptie sunt inca mari intre est-europenii (romani, lituanieni, estonieni, polonezi s.a.) care iau rareori masa la restaurant si doar in cazuri izolate fac miscare - refuzand inclusiv ideea acceptarii unui abonament la sala acordat de catre firma - si soferii care, desi estici ca nationalitate, traiesc si muncesc in vest sau in SUA. Si asta pentru ca mentalitatea se poate schimba in timp in functie de tara adoptiva si de exemplele pe care le vad zilnic in jurul lor, sanatatea devenind prioritara, iar grija agonisirii unor venituri cat mai mari trecand in plan secundar. In plus, faptul ca sistemele medicale sunt performante in vest, preventia fiind prioritara, le asigura un confort psihic care, adaugat unui mod de lucru mai relaxat si alegerilor acestora de a trece macar o data la doua saptamani pe la ceea ce ei numesc acum „acasa“, ii face sa gandeasca pozitiv si sa isi stabileasca tinte pe termen lung, pana la pensie.
Accidentele grave sunt cauzate adesea de faptul ca soferii de camioane conduc sub influenta alcoolului consumat duminica, in perioada de odihna. Prin urmare, ofiterii de politie si-au sporit controalele in parcari, luni, inainte de plecare, iar rezultatele ultimului control publicat de TISPOL sunt ingrijoratoare. Astfel, din cei 328 de soferi de camioane verificati, 68 au avut alcool in sange, iar 48 au primit interdictie de a pleca in cursa (19 soferi au avut o concentratie de alcool intre 0,5 si 1,09%o, 25 peste 1,1%o, iar cea mai mare valoare a fost de 2,34%o).