TRANZIT
Noua generatie de camioane T cu motorizare care respecta noile norme de poluare Euro 6 Step D (intrate in vigoare de la 1 septembrie 2019) vine si cu un sistem Optivision imbunatatit, cu un soft cu o strategie de schimb al vitezelor in functie de topografie, astfel incat sa valorifice la maximum inertia vehiculului, totul pentru un consum de combustibil mai bun cu circa 3% fata de generatia anterioara. Am testat modelul 2019 al unui tractor T High de 480 CP pe un traseu format din drumuri mixte (autostrada, drumuri regionale, comunale, sosea de centura la ora de varf) pe traseul Bolintin Deal-Alexandria-Caracal-Slatina-Pitesti- Bucuresti, in conditii de incarcare normala pentru Romania, 40 t greutate totala. Configurat special pe autostrada, camionul a consumat putin peste 18 l/100 km pe Pitesti-Bucuresti, in timp ce traficul aglomerat de pe soseaua de centura si opririle dese pentru diferite manevre au crescut consumul total pana la 28 l/100 km.
In perioada 21 august-19 septembrie 2019, exporturile inregistrate de barometrul TimoCom si-au mentinut tendinta de scadere inregistrata cu o luna inainte, in paralel cu o crestere brusca a importurilor, volumul acestora fiind aproape dublu fata de luna anterioara.
Cele mai importante majorari ale exporturilor pe relatii legate de Romania s-au observat pe Bulgaria, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 30/70, fata de 17/83 cu o luna in urma, si pe Italia, unde s-a ajuns de la 12/88 luna trecuta la 23/77. De cealalta parte, cele mai importante scaderi s-au observat pe Franta (de la 29/71 luna trecuta la 15/85), Polonia (de la 24/76 la 11/89) si Germania (de la 26/74 la 14/86).
La final de august, ATP Trucks a lansat - in cadrul unui eveniment presarat cu emotii, flori, distinctii si cuvinte dintre cele mai elogioase si incheiat cu un moment de rugaciune pentru reusita acestui proiect - camionul Truston, asamblat la Baia Mare, disponibil in versiuni cu basculanta sau betoniera, si care isi doreste sa fie cat se poate de implicat in lucrarile de constructii de autostrazi de la noi si nu numai. Cu aceasta ocazie, Mircea Cirt, CEO&President ATP Group, a declarat ca visul de a produce o basculanta are nu mai putin de 34 de ani si le-a multumit echipei de productie, partenerilor si autoritatilor pentru ca au crezut in initiativa sa si au sprijinit-o.
Marea Britanie va parasi Uniunea Europeana la 31 octombrie 2019. Chiar daca unii sceptici sustin ca s-ar mai putea decide o noua amanare, informatiile de acest gen raman la nivel de zvon. Intre timp, autoritatile abilitate din Regatul Unit deruleaza ample campanii de informare in tarile membre UE cu privire la schimbarile ce vor surveni dupa 1 noiembrie. Principalul obiectiv este derularea in conditii cat mai bune a raporturilor economice dintre Marea Britanie si partenerii sai europeni, in ciuda procedurilor specifice de frontiera si a documentatiei vamale aferente. Foarte important: nu va fi nevoie de autorizatii CEMT pentru transporturile directe catre Marea Britanie.
Cea mai mare contributie la cifra de afaceri a Dumagas, care in 2018 a fost de 35.773.584 de euro, o are transportul international, dar tot pe acest segment sunt si cele mai mari provocari, legate nu atat de ce va aduce Pachetul Mobilitate, cat de cresterile de costuri, de efectele Brexit si de viitoarea criza economica. Astfel, in ceea ce priveste profitul, el este mai mare in transport intern si logistica la temperatura controlata, precum si in transport de masini si de anvelope, deci si proiectele pe termen mediu ale companiei vizeaza in special aceste sectoare.