TRANZIT
Am ajuns la finalul lui 2019 tot cu nesiguranta unui Pachet Mobilitate care ar putea matura transportatorii romani de pe piata Comunitatii. Daca in primele zile ale lui ianuarie porneam alaturi de APTE2002 si ATM Bucovina la Bruxelles, pentru a protesta in fata Parlamentului European, inainte de primul vot al Comisiei TRAN pentru cele trei dosare ale Pachetului Mobilitate, intram in decembrie cu teama ca ultima intrevedere a Trilogului ar putea transa soarta transportului est-european.
Noul Mercedes-Benz Actros a fost ales Camionul Anului 2020 de catre juriul International Truck of the Year (IToY), format din 24 de jurnalisti de la cele mai bune reviste de camioane din tot atatea tari europene. Prestigiosul trofeu a fost inmanat prof. Uwe Baake, director de productie Mercedes-Benz Trucks, in cadrul targului de vehicule comerciale Solutrans, care a avut loc pe 20 noiembrie, la Lyon, in Franta.
Cu un scor de 149 de puncte, Mercedes-Benz Actros a iesit invingator in fata noului Iveco S-Way, cu numai 12 puncte diferenta.
Abia cand Pachetul Mobilitate este in Trilog, Parlamentul European a inceput sa se intereseze daca ce s-a votat in aprilie e viabil. Desi mai toti specialistii au sustinut ca modificarile la accesul la profesie in ceea ce priveste operatorii de transport expres vor viza doar o licentiere de forma, o inregistrare a firmelor de profil intr-un registru european, iata ca PE a inceput sa consulte alte institutii, cu intentia de a extinde introducerea obligatorie a tahografului inteligent la vanurile cu MTMA de 2,4 t pentru transportul international de marfa.