TRANZIT

O relatie inca imprevizibila, dar nu si pentru transportatorii cu vechime in zona
Created on Monday, 02 March 2020 08:28 / Written by Petronela Badescu
Pe 31 ianuarie 2020 Marea Britanie a iesit din UE, ceea ce inseamna concret ca nu mai este parte a institutiilor politice comunitare. Pana la final de an va fi o perioada de tranzitie in care se vor negocia termenii viitoarelor relatii dintre cele doua parti, iar Marea Britanie va continua sa se supuna legislatiei UE si va fi parte a pietei comune si a uniunii vamale a UE. Insa pana la aparitia unui „Brexit comercial“, care sa afecteze schimburile dintre cele doua parti, si inclusiv transportul, vor mai trece cel putin trei ani, asa cum afirma voci autorizate din mediul de afaceri al Marii Britanii. Totusi, pregatiri se fac deja de pe acum in vederea prevenirii blocajelor vamale.
Cel mai „digitalizat“ Caddy din istorie
Created on Monday, 02 March 2020 08:26 / Written by Alexandru Ionescu
Lansat in premiera mondiala la Hanovra la finalul lui februarie, noul Caddy vine cu cateva surprize majore, cea mai importanta fiind faptul ca este construit pe o platforma transversala modulara, ce ii permite accesul la tehnologii de ultima generatie, menite sa sporeasca siguranta si confortul. In acelasi timp, a cincea generatie a monovolumului pentru livrari urbane vine cu un exterior complet nou si o imbunatatire semnificativa la nivelul postului soferului.
Platformele digitale, o amenintare pentru expeditorii traditionali?
Created on Monday, 02 March 2020 08:24 / Written by Beatrice Zavoeanu
Expeditia de marfuri, un business de un trilion de dolari, era pana nu demult o industrie stabila, de neperturbat. Insa, in urma cu trei ani, o parte din oamenii din transport, logistica si IT au decis sa schimbe asta, punand bazele expeditiei digitale care prin tehnologie si algoritmi inlocuieste factorul uman, acoperind astfel un volum mai mare de operatiuni, la costuri mai mici. Desi expeditorii digitali ar putea prelua in timp un mare volum de pe piata, evolutia de pana acum nu i-a convins pe Arkadiusz Glinka, General Manager C.H.Robinson, care tocmai anuntase intentia de a investi un miliard de dolari in digitalizare, si pe Maximilian Schaefer, Co-Founder si Managing Director InstaFreight, ca expeditorii digitali vor ajunge sa domine piata, pentru ca exclusivitatea lucrului cu procese digitale elimina interactiunea necesara unei bune relatii. De cealalta parte, Lajko Ferenc, managing director DigiLog si ex-CEO Waberer’s, are incredere in capacitatea de evolutie a expeditiei digitale, insa considera ca solutia ar putea fi undeva la mijloc, pentru ca expeditorii traditionali detin capacitatea si comenzile, in vreme ce platformele mici, digitale, desi flexibile, nu au o masa critica de volume si capacitate.
Nevoia de stabilire a unui numitor comun
Created on Friday, 28 February 2020 16:43 / Written by Beatrice Zavoeanu
Piata de transport rutier, care genereaza 350 de miliarde de euro numai in Europa si care se confrunta acum cu schimbari de la radacina, este extrem de fragmentata, 50% dintre expeditori lucrand cu peste 30 de transportatori in acelasi timp, potrivit unui studiu Coyote Logistics realizat anul trecut. Desi expeditorii si transportatorii se confrunta, in mare parte, cu provocari similare (costuri mari, deficit de capacitate, nevoie de flexibilitate, rapiditate si vizibilitate la nivelul intregului lant de aprovizionare), adesea le este dificil sa iasa unii in intampinarea celorlalti si sa gaseasca o cale de mijloc in colaborare. De aceea, profitand de experienta acumulata in perioada in care a ocupat functia de CEO in cadrul gigantului Waberer’s, dar si de cea actuala de consultant in logistica ce pune accent pe inovatie, am incercat sa aflam de la Ferenc Lajko, managing director DigiLog, prezent la conferinta HyperLog, organizata de Trans.INFO la Lodz (Polonia), ce asteptari au transportatorii de la expeditorii cu care lucreaza si cat de importanta este adoptarea de catre jucatorii de pe piata a solutiilor de automatizare si digitalizare ce pot fi catalizate catre clienti, in principal prin prisma lipsei fortei de munca.
Penalitati de pana la 12.000 de euro pentru nedeclararea soferilor detasati in Olanda
Created on Friday, 28 February 2020 16:11 / Written by Beatrice Zavoeanu
La 1 martie 2020 vor intra in vigoare noi reguli privind detasarea temporara a personalului strain in Olanda, care se aplica si transportului rutier. Companiile care detaseaza personal, inclusiv soferi, in Olanda, vor trebui sa furnizeze informatii detaliate pe site-ul www.postedworkers.nl, sa informeze Inspectoratul olandez SZW, Sociale Verzekeringsbank (SVB) si autoritatile olandeze de administrare a impozitelor si a serviciilor vamale, arata TrasportoEuropa.

Subcategories



Page 12 of 306