TRANZIT

Adina Valean: „Da, avem nevoie de un studiu de impact!“
Created on Monday, 02 March 2020 08:52 / Written by Alexandru Ionescu
Cresterea ponderii transportului intermodal in totalul transporturilor rutiere de marfuri la nivelul UE, crearea unei retele de circa 400.000 de parcari sigure pe coridorul TEN-T, dezvoltarea infrastructurii de realimentare si reincarcare a vehiculelor electrice! Sunt doar cateva dintre masurile pe care le are in vedere Comisia Europeana privind implementarea unei strategii de transport eficiente, in acord cu tinta privind decarbonizarea cuprinsa in Pactul ecologic european, informatii pe care le-am primit, in exclusivitate, in cadrul unui interviu acordat revistei Tranzit de catre comisarul european de Transport, Adina Valean, care ne-a vorbit, de altfel, si despre faptul ca in viitorul apropiat Comisia va declansa procedura de atribuire pentru studiul de impact ce ar urma sa modifice amendamentul privind intoarcerea camionului la 8 saptamani cuprins in Pachetul Mobilitate 1.
Pe ultima suta de metri inainte de forma finala
Created on Monday, 02 March 2020 08:49 / Written by Petronela Badescu
Sperantele legate de inlaturarea anumitor prevederi din viitorul Pachet Mobilitate - mai ales aceea de a aduce periodic camioanele in tara de origine - s-au cam spulberat inclusiv pentru cei mai optimisti dintre transportatorii romani, desi inca se asteapta o minune de la raportul pe tema kilometrilor in gol pe care il pregateste comisarul european pe transport Adina Valean, sau atacarea noii legislatii la Curtea Europeana de Justitie. Si, pentru ca Pachetul Mobilitate reprezinta principalul punct de interes pe agenda transportatorilor, am analizat la cald, imediat dupa votul din TRAN, reactiile managerilor catorva firme de la noi, cu parcuri auto de diverse marimi si care acopera diferite relatii si tipuri de activitate, incercand sa vedem ce asteptari au de la 2020 si de la anii imediat urmatori, in perspectiva implementarii noilor reglementari, si mai ales ce strategii adopta pentru a-si continua dezvoltarea sau macar pentru a fi mai putin afectati de acestea.
Un motiv de ingrijorare strecurat discret pe ultima suta de metri
Created on Monday, 02 March 2020 08:47 / Written by Trafic Media
Cristian Codarean remarca faptul ca in forma discutata in TRAN in ianuarie 2020 este prevazut faptul ca Roma I se aplica daca dupa un an de activitate mai mult de 10% dintre angajati au contracte de angajare guvernate de legile altor state decat statul unde este inregistrata compania. Si atunci firmele trebuie sa raporteze aceasta situatie autoritatilor competente si vor fi considerate ca prezentand risc ridicat. De aici Cristian Codarean deduce ca se va institui o comisie care va analiza periodic cat timp a lucrat un sofer in afara tarii lui, „ceea ce chiar este de speriat. Deocamdata nu se stie daca «autoritatile competente» le vor ridica licenta la nivel international sau le vor interzice accesul la profesie firmelor ai caror soferi lucreaza mai mult de 10% in alta tara decat cea de origine. Inca e neclar si cred ca de aici vine cel mai mare pericol“, cu atat mai mult cu cat aceasta prevedere nu a aparut pana acum in discutie si nu a fost dezbatuta.
Focus pe confort si performanta
Created on Monday, 02 March 2020 08:43 / Written by Trafic Media
Asteptat sa iasa la rampa anul trecut, noul camion greu de la MAN a fost lansat la mijlocul lui februarie la Bilbao, insotit si de modele noi pentru gama medie. Astfel, MAN a prezentat presei si clientilor o gama completa de camioane noi, cu focus pe confort si functionalitate, apreciate de soferi, dar si pe performanta si economie, fara de care afacerile transportatorilor nu se pot dezvolta. Chiar daca designul exterior ramane cel familiar posesorilor de MAN, schimbarile sunt importante la interiorul cabinei, reproiectata pentru a creste confortul la bord si a usura activitatile zilnice ale soferului, inclusiv comunicarea cu dispeceratul. Noua arhitectura electronica a camioanelor MAN, dezvoltata in mare parte in-house, este adaptata pentru trecerea la camioane electrice si conectate, acesta fiind viitorul si in industria camioanelor. In plus, proprietarii de flote se pot bucura de o reducere de pana la 8% a consumului de combustibil, atat din modificarile de aerodinamica ale cabinei, cat si datorita trecerii la motorizarea Euro 6 Step D, noii versiuni Efficient Cruise si introducerii unei noi axe spate cu un raport de transmisie de 2.3.
Ergonomie superioara, completata de sisteme de siguranta
Created on Monday, 02 March 2020 08:40 / Written by Trafic Media
MAN introduce optional sistemul de asistenta la viraj (Turn Assist), care va deveni obligatoriu in UE din 2024. Folosind senzori radar, sistemul monitorizeaza zona din coltul din dreapta al camionului, dificil de vizualizat de catre sofer cand vireaza, la viteze de pana la 30 km/h. O banda LED prinsa in stalpul frontal de pe partea dreapta a cabinei avertizeaza soferul in cazul in care exista vreun risc de accident. In functie de distanta celorlalti utilizatori ai drumului (pietoni, biciclisti, alt vehicul etc.) fata de camion, se coloreaza un singur modul al bandei LED sau doua sau toate trei. Daca e o situatie critica, pe langa lumina intermitenta de pe cele trei module LED se activeaza si un semnal sonor.

Subcategories



Page 11 of 306