TRANZIT

Camioanele se arunca si ele in lupta
Created on Thursday, 30 April 2020 16:30 / Written by Petronela Badescu
Sectorul privat din intreaga lume s-a implicat in ultima luna - prin donatii substantiale, mai ales pentru echipamente destinate spitalelor - in activitatea celor aflati in prima linie in lupta pentru prevenirea raspandirii noului Covid-19 sau pentru sustinerea persoanelor afectate de pandemie. Importatorii de camioane din Romania nu au stat nici ei deoparte, ci au pus la dispozitie vehicule pentru transportul donatiilor, al alimentelor si medicamentelor pentru spitale si pentru persoane aflate in izolare/carantina.
Piata de camioane grele a scazut cu 41% fata de 2019
Created on Thursday, 30 April 2020 16:29 / Written by Petronela Badescu
In primul trimestru din 2020 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 1.208 autovehicule comerciale noi de peste 16 t, fata de 2.050 in perioada similara a lui 2019. Subliniem ca este vorba de inmatriculari, deci de vehicule comandate si livrate inainte de martie, adica intr-o perioada in care se astepta oricum o recesiune economica in Europa si in intreaga lume, iar operatorii romani isi amanau investitiile in flota asteptand forma finala a Pachetului Mobilitate, dar inca nu aparusera inchideri de fabrici si la noi si pe intregul continent si nici scaderi atat de mari ale volumelor transportate. Efectele crizei provocate de noul coronavirus se vor vedea abia in inmatricularile din trimestrele urmatoare. In plus, cel putin cand vorbim de autovehicule, nu de semiremorci, trebuie sa tinem cont de faptul ca anul trecut in primul trimestru existau numeroase camioane comandate in ideea de a fi inmatriculate inainte de iunie 2019, astfel incat sa nu fie obligate sa aiba in dotare tahografe inteligente, deci scaderea procentuala atat de mare vine si pe fondul unor rezultate nenatural de bune fata de nivelul pietei in primele trei luni ale anului trecut.
Multiple directii de dezvoltare in afara de bateriile Li-Ion
Created on Thursday, 30 April 2020 16:27 / Written by Petronela Badescu
Daimler a organizat la inceput de aprilie o masa rotunda online cu tema „Viitorul sistemelor de baterii: O calatorie de la Li-Ion la miturile si realitatile de maine“, in cadrul careia profesorul doctor Andreas Hintennach, seful departamentului de cercetare a bateriilor, a reamintit caracteristicile de baza ale modelelor actuale pe Li-Ion si a vorbit despre tehnologiile care chiar au o sansa sa devina realitate in anii urmatori. Sistemul de baterii este poate componenta critica a vehiculelor electrice pe baterii deoarece, in afara de necesitatea de a se obtine cea mai mare densitate energetica posibila, sunt importante si siguranta, greutatea si sustenabilitatea.
#Soferi in linia intai: Aruncati in lupta fara echipamente de protectie
Created on Thursday, 26 March 2020 08:53 / Written by Beatrice Zavoeanu
Sub amenintarea coronavirusului, statele europene se intrec care mai de care in adoptarea unor masuri cat mai drastice care sa limiteze interactiunea intre oameni si care sa ii protejeze, pe cat posibil, pe cei care lucreaza in industrii vitale. Majoritatea companiilor producatoare sau a celor ce ofera servicii de logistica au implementat controale medicale la poarta, atat pentru angajati, cat si pentru soferi, oferindu-le acestora din urma si echipamente de protectie (masti, manusi, dezinfectanti), chiar daca apoi sunt obligati sa ramana in cabina. Poate ca unora li se par exagerari, insa cei aflati pe reversul medaliei, care nu beneficiaza de niciun fel de astfel de atentie - desi se afla in avansata Germanie! - , trag un semnal de alarma ca se simt expusi atata vreme cat firmele angajatoare nu le ofera o protectie minima, iar depozitele ii obliga sa participe, ca de obicei, la descarcare. Este si cazul soferului roman Daniel Cimpoeru, care lucreaza de patru ani in Germania. Acesta evalueaza situatia locala drept „tulburatoare“, aratandu-se extrem de ingrijorat de ceea ce se intampla in jur, de faptul ca autoritatile sunt departe de a reactiona „nemteste“, expunandu-l gratuit pericolului, atat pe el, cat si indirect, pe sotia si fetita de 6 luni, cu care locuieste.
Nationalismul revine pe fondul pandemiei
Created on Monday, 23 March 2020 14:52 / Written by Marilena Matei
Daca in 2007 am aruncat palariile in sus si ne-am bucurat de marea integrare europeana, astazi vedem ca s-a ales praful de acest concept maret. Transportatorii si soferii romani retraiesc cosmarul in care ungurii ne blocau accesul catre Europa, fructificandu-si inteligent avantajul ca sunt tara de tranzit. Imi amintesc cum calculam pe vremuri ca din pretul autorizatiilor si cel al bileletelor de RoLa, dar mai ales din amenzile cu nemiluita date transportatorilor romani, Ungaria a strans suficiente fonduri pentru a-si construi o buna parte din infrastructura rutiera mareata care face legatura cu Romania!

Subcategories



Page 7 of 306