TRANZIT
Finantatorii tin aproape de clienti
Created on Thursday, 30 April 2020 17:01 /
Written by Cristiana Sandulescu
Cele mai multe masuri adoptate de stat in vederea sustinerii sectorului privat in contextul Covid-19 pot fi accesate doar de agentii economici care detin certificate pentru situatii de urgenta. Acestea din urma sunt insa greu de obtinut de catre companii din mai multe domenii de activitate, inclusiv din transporturi, deoarece perioada financiara de referinta, respectiv martie 2020, nu reflecta in mod corect modul in care pandemia le afecteaza activitatea. In aceste conditii, societatile de finantare sunt alaturi de clientii lor - cu sau fara certificate pentru situatii de urgenta - pentru a gasi impreuna cele mai bune solutii pentru a depasi perioada dificila.
Prinsi in menghina termenelor de plata prelungite si a neincasarilor
Created on Thursday, 30 April 2020 16:58 /
Written by Beatrice Zavoeanu
In goana tot mai mare pentru comenzi, pe o piata cu volume afectate de coronacriza, transportatorii adesea ajung sa fie expusi in fata unor curse preluate in fuga de pe burse. Nimeni nu mai are timp acum sa verifice rau-platnicii si, de asemenea, nimeni nu isi mai permite sa refuze cererile unor parteneri de a prelungi termenele de plata cat de mult posibil. Asta ii aduce pe carausi cu un pas mai aproape de confruntarea cu o lipsa acuta de lichiditati, fiecare incercand, in aceste vremuri tulburi si lipsite total de predictibilitate, sa isi pastreze banii cat de mult in propria ograda, pentru a se folosi de ei in lupta acutizata pentru supravietuire.
Soferii de international, blocati in case dupa bunul plac al autoritatilor locale
Created on Thursday, 30 April 2020 16:57 /
Written by Alexandru Ionescu
Pe langa stresul provocat de conditiile restrictive in care sunt nevoiti sa isi desfasoare activitatea, conducatorii auto de transport international, alaturi de companiile angajatoare, au trebuit sa faca fata unor probleme generate de lipsa de claritate a prevederilor ordonantelor militare si de interpretarea, de multe ori abuziva, a autoritatilor la nivel local. Suplimentar, nivelul de stres a fost amplificat de incertitudinea in care soferii au fost nevoiti sa isi desfasoare adesea activitatea: blocaje in punctele de frontiera, abuzuri ale vamesilor din diverse tari care intorceau din drum masini sau microbuze cu soferi atunci cand acestia doreau sa ajunga la camioanele parcate la clientii din vest, conditiile foarte grele de zi cu zi - lipsa facilitatilor igienico-sanitare ori a restaurantelor pe traseele rutiere ale anumitor tari - in special in Italia, dar si disconfortul psihic ca urmare a incertitudinii in privinta viitorului (sanatate pusa in pericol, somaj s.a.m.d.).
Cum sunt protejati soferii in fata coronavirusului
Created on Thursday, 30 April 2020 16:55 /
Written by Alexandru Ionescu
Este necesara purtarea echipamentelor de protectie, in special a mastilor, in cadrul operatiunilor de incarcare/descarcare? Cat de mult ar trebui sa interactioneze soferul cu personalul clientilor sau beneficiarilor atunci cand preia sau lasa marfa? Cum ar trebui sa procedeze mai bine, sa se dea jos din camion sau sa ramana izolat pana la terminarea operatiunilor logistice? Trebuie transportatorii sa isi dezinfecteze vehiculele sau sunt clienti care deja impun acest lucru? Care sunt masurile pe care companiile le-au luat atunci cand interactioneaza cu soferii si ce costuri au presupus aceste masuri? Sunt intrebari la care am incercat sa raspundem in cadrul unor discutii cu retaileri, in special din industria alimentara, curieri, logisticieni, companii din eCommerce si, nu in ultimul rand, transportatori.
„Vor trece cativa ani pana vom reveni la cifrele din ianuarie 2020!”
Created on Thursday, 30 April 2020 16:39 /
Written by Mariana Bleort
Asa sintetiza in martie piata de logistica din tara noastra directorul uneia dintre cele mai mari companii de profil. Volumele transportate au scazut brusc cu peste 40%, de vreme ce magazinele au fost in mare parte inchise, ceea ce a dus la situatia in care multi clienti si-au redus activitatea chiar si cu 90%. Marfurile au ramas blocate in depozite, iar firmele de logistica au fost nevoite sa reconsidere rapid utilizarea fortei de munca. Sutele de oameni din logistica aflati deja in somaj, dupa ce la inceputul anului inca se vorbea de o criza a fortei de munca, reprezinta cea mai clara imagine a dezastrului creat de actuala pandemie. De castigat au avut cei care au clienti din domeniul alimentar, singurul care a inregistrat cresteri in aceasta perioada. Usoare cresteri ale activitatii au inregistrat si cei care au reusit sa isi sprijine partenerii cu transporturi feroviare din zonele afectate sau din China.
Page 6 of 306