TRANZIT
E prioritara clarificarea diurnei pentru soferi
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:32 /
Written by Marilena Matei
Imediat dupa iesirea din starea de urgenta, organele de control au iesit pe teren motivate sa stranga cat mai multi bani la bugetul slabit de plata mai multor sute de mii de indemnizatii de somaj tehnic si salarii ale bugetarilor. Printre acestea, si multe controale ale firmelor de transport care lucreaza in Comunitate, in privinta legalitatii platii diurnei pentru lucratorii mobili.
Relocarea activitatii in vest nu este la indemana oricui
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:31 /
Written by Cristiana Sandulescu
In Conditiile adoptarii Pachetului Mobilitate cu o sumedenie de obligatii discriminatorii pentru carausii aflati la periferia continentului, care se traduc, in fapt, prin cresterea costurilor lor de operare, multe companii de transport romanesti cocheteaza cu ideea relocarii activitatii intr-o tara central-europeana. Acest lucru trebuie analizat insa cu multa atentie, deoarece vesticii nu ne primesc chiar cu bratele deschise, focusul fiind doar pe atragerea fortei calificate de munca pentru a lucra si a aduce plusvaloare firmelor lor.
Chiar daca mutarea afacerii in vest poate fi atractiva pentru multi transportatori autohtoni din perspectiva masurilor discriminatorii adoptate prin Pachetul Mobilitate, este o mare diferenta intre a functiona in Romania sau, de exemplu, in Germania. Iar acest lucru este confirmat de Liviu Oancea, un transportator care a facut acest pas in urma cu cativa ani si si-a inchis firma romaneasca Titan Transport pentru a-si deschide o alta in Germania.
Diurna trebuie inclusa in salariu si dedusa din baza de impunere
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:29 /
Written by Cristiana Sandulescu
Chiar daca Pachetul Mobilitate pune in pericol competitivitatea firmelor romanesti de transport, statul mai are inca parghii pentru a-i ajuta pe carausi, printr-o reglementare clara a statutului diurnei, sub forma unei deduceri suplimentare acordate soferilor de transport international, care nu ar contrazice in niciun fel legislatia europeana
In ultimul timp s-a popularizat ideea de lobby pentru scaderea impozitului pe munca in cazul sectorului de transport, dupa modelul implementat in constructii, pentru a le permite operatorilor romani de international sa ramana competitivi pe piata unica europeana. Avocatul Gabriel Biris a explicat in cadrul video-conferintei Tranzit, desfasurate pe 12 mai, ca scutirile si tratamentele preferentiale nu trebuie insa sa reprezinte directia de urmat, pentru ca, in fapt, erodeaza baza fiscala.
Conditii speciale pentru angajatii din constructii
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:27 /
Written by Trafic Media
In Romania, salariul minim brut este de 2.230 de lei, fara a include sporuri si alte adaosuri, in timp ce salariatii din constructii au un venit minim brut din salariu de 3.000 de lei. Pentru angajatii din constructii cu un venit brut cuprins intre 3.000 si 30.000 de lei, conform OUG 114/2018, care se aplica intre 1 ianuarie 2019 si 31 decembrie 2028, CAS este redus de la 25 la 21,25% (contributia la Pilonul II de pensii administrat privat a fost sistata) si se aplica scutirea de la plata CASS, cu mentinerea calitatii de asigurat. S-a mai propus masura diminuarii contributiei CAM de la 2,25 la 0,3375%, doar ca aceasta din urma nu s-a mai aplicat, intrucat nu a fost aprobata schema ajutorului de stat.
Daca un singur amendament trece, intervine procedura de conciliere
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:26 /
Written by Alexandru Ionescu
Pana la finalizarea studiului de impact, care se va intampla cu certitudine pana la sfarsitul anului, Pachetul Mobilitate 1 va ajunge din nou la vot, chiar in aceasta luna, cand amendamentele depuse in Comisia TRAN vor fi dezbatute de cei 49 de membri. Daca un singur amendament trece in plen, atunci intregul pachet legislativ se va intoarce la Consiliu, unde va incepe procedura de conciliere.
Page 3 of 306