TRANZIT

Uber Freight isi continua expansiunea in Europa
Created on Thursday, 30 January 2020 11:16 / Written by Beatrice Zavoeanu

La numai doi ani de la lansarea in SUA, Uber Freight anunta intrarea in Europa, incepand in aprilie 2019 cu piata olandeza, iar in iulie cu cea germana. In acest context, anuntul de intrare in Polonia, facut de Daniel Buczkowski, director de expansiune in Europa a Uber Freight, in cadrul conferintei HyperLog, organizate de Trans.INFO la Lodz (Polonia), nu a surprins foarte tare, dat fiind ca piata de transport poloneza are un ritm de dezvoltare de cinci ori mai rapid decat media UE, dupa cum afirma acesta. Plecand de la faptul ca circa 21% din camioanele care circula pe Europa sunt goale, Uber Freight promite o eficientizare a transportului, oferind in acelasi timp o transparenta a preturilor, plati rapide si posibilitatea operatorilor de transport de a rezerva o incarcare cu ajutorul unei tehnologii simple, iar expeditorilor posibilitatea de a genera oferte in timp real, de a rezerva o incarcatura cu doar cateva click-uri si de a-si urmari marfurile de la preluare pana la livrare. In timp ce o astfel de intrare este promitatoare in special pentru companiile de transport mici, care nu au luat in calcul pana acum digitalizarea, concentrandu-se in principal pe piata spot, pentru altii, care cred ca piata transporturilor europene ar putea ajunge dominata de Uber Freight, dictand conditiile si obligand restul transportatorilor sa adopte acelasi nivel de preturi, ar putea constitui un motiv major de ingrijorare.

Piata de vehicule grele noi, cu peste 10% sub nivelul din 2018
Created on Thursday, 30 January 2020 11:15 / Written by Petronela Badescu

In 2019 au fost inmatriculate in Romania aproape 7.000 de camioane de peste 16 t, fata de 7.736 in 2018, si 3.870 de semiremorci noi, fata de 4.484 in 2018. Adica s-a inregistrat o scadere de aproape 10% a pietei de autovehicule grele si de circa 13,7% a celei de semiremorci. La toate celelalte categorii insa in 2019 au fost cresteri fata de anul anterior: cu 11,86% la autovehicule de 6-16 t, cu 160% la cele de 3,5-6 t si cu 5,5% la cele de pana la 3,5 t.

Europa cere emisii zero. Producatorii se conformeaza.
Created on Thursday, 30 January 2020 11:13 / Written by Beatrice Zavoeanu

In transportul rutier de marfa, tranzitia energetica spre „verde“ a fost realizata pana acum aproape exclusiv cu ajutorul vehiculelor CNG. In 2019, 98,3% din camioanele non-diesel inmatriculate in Europa au fost alimentate cu gaze naturale, iar inmatricularile vehiculelor grele CNG si LNG pentru 2019 ar trebui sa ajunga la 6.500 de unitati, de trei ori mai mult decat in 2017 si cu o crestere de 90% fata de 2018. Mai mult, in 2020, cererea pentru autocamioane cu gaz natural va continua sa creasca in Europa, datorita punerii in functiune a 200 de noi statii si dezvoltarii de noi sectoare. Tot pentru reducerea emisiilor de CO2 cu 30%, pana in 2025, electrificarea autostrazilor si a vehiculelor este un pas necesar care, pe de alta parte, va oferi o oportunitate primordiala sectorului industrial de a-si prezenta numeroasele initiative. Cursa pentru inovare, in care sunt angrenati atat producatorii de vehicule, cat si cei din OEM, specializati in echipamente electrice, este alimentata de provocarile vehiculelor autonome, de infrastructura si facilitatile de incarcare, dar si de baterii si de viteza de incarcare a acestora. Pe langa investitiile masive, sunt necesare insa si subventii publice care sa garanteze competitivitatea vehiculelor electrice care sunt foarte scumpe, depasind posibilitatile de cumparare ale multor companii de transport.

Posibilitati nelimitate la un pret special
Created on Thursday, 30 January 2020 11:11 / Written by Trafic Media

Volvo Romania ofera anul acesta clientilor romani o configuratie speciala de camion FH pentru distante lungi, imbracata intr-un pachet nelimitat de posibilitati, care atrage prin aspectul impunator, confortul de nivel inalt oferit soferului - atat de important pe fondul lipsei de forta de munca in domeniu, si care ii permite sa fie si concentrat, si odihnit, si plin de energie - si valoarea foarte buna pentru utilizator datorita calitatii si fiabilitatii componentelor. Pachetul Unlimited include o personalizare a camioanelor din punct de vedere grafic si al imaginii, disponibila in intreaga Europa, dar cu un continut adaptat in Romania astfel incat sa contina, pe langa produsul in sine, serviciile complete cerute de clienti: finantare, contract de service, Dynafleet si training pentru soferi.

Conditii mai restrictive pentru scutirea de TVA la livrarea intracomunitara de bunuri
Created on Thursday, 30 January 2020 11:09 / Written by Alexandru Ionescu

La nivelul UE a intrat in vigoare o serie de modificari privind regimul de TVA in sensul uniformizarii sale in toate statele membre. Una dintre masuri vizeaza aplicarea scutirii de TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri prin introducerea unor masuri mai restrictive cuprinse in Directiva 1910/2018, in curs de transpunere in Codul Fiscal din Romania, si in Regulamentul de punere in aplicare al Consiliului 1912/2018, aplicabil direct de la 1 ianuarie 2020. Practic, companiile care activeaza in industrie, inclusiv furnizorii de produse, trebuie sa isi reanalizeze relatiile comerciale cu furnizorii si clientii din Uniunea Europeana. Pentru a intelege mai bine cum se schimba legislatia in domeniul TVA si ce presupune acest lucru pentru companiile de transport si cele furnizoare de bunuri, am discutat cu Adina Vizoli, Director Taxe Indirecte in cadrul PwC Romania.


Subcategories



Page 15 of 306