TRANZIT

Deficitul balantei comerciale se adanceste
Created on Tuesday, 03 December 2019 12:00 / Written by Trafic Media

In perioada 21 octombrie-19 noiembrie 2019, exporturile inregistrate de barometrul TimoCom au intrat pe o panta descendenta comparativ cu luna anterioara, in paralel cu o mentinere constanta a importurilor.
Cele mai importante majorari ale exporturilor, pe relatii legate de Romania, s-au observat in Polonia, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 15/85, fata de 7/93 cu o luna in urma, si Belgia, unde s-a ajuns de la 5/95 luna trecuta la 9/91. De cealalta parte, cele mai importante scaderi s-au observat in Cehia (de la 15/85 luna trecuta la 6/94), Germania (de la 20/80 la 11/89) si Bulgaria (de la 35/65 la 21/79).
In ceea ce priveste intrarile de pe bursa TimoCom, cele mai mari cresteri au fost raportate din Polonia, unde s-a ajuns la 51/49, de la 17/83 cu o luna in urma, si Spania (de la 7/93 la 12/88). In acest timp, cele mai accentuate scaderi ale volumului de import s-au inregistrat pe Bulgaria, de la 53/47 cu o luna in urma la 25/75, si Cehia (de la 64/36 la 58/42).

Cardul OMV: Europa la picioarele tale
Created on Tuesday, 03 December 2019 11:59 / Written by Trafic Media

Cand vine vorba despre cardurile de carburanti, preturile preferentiale sunt importante, dar nu sunt totul. Pasul spre liga mare al unui business de transport se face adesea in functie de pachetul de servicii adaugate de pe cardurile de carburanti, de calitatea carburantilor folositi si de reputatia furnizorilor. Intr-un climat de concurenta acerba intre transportatori, OMV dialogheaza permanent cu partenerii care transporta marfuri si incearca sa le vina in intampinare cu servicii integrate, digitalizarea proceselor, preturi competitive si o retea de peste 2.000 de statii proprii si 20.000 de statii partenere ROUTEX pe tot intinsul Europei.

Piata auto nu da semne de criza
Created on Tuesday, 03 December 2019 11:54 / Written by Beatrice Zavoeanu
In ciuda anumitor zvonuri, industria auto din Romania nu se afla in prag de criza, ba chiar are planuri indraznete de viitor, cu orientare catre Industria 4.0 si digitalizare. Aceasta este concluzia reiesita din dezbaterea „Cum raspunde industria automotive din Romania tendintelor manifestate la nivel mondial?“, parte a Galei Tranzit. Astfel, dupa un 2018 in care cifra de afaceri totala s-a ridicat la 28 de miliarde de euro, cu o contributie de 14% la PIB si o pondere de 26% din exportul Romaniei, pentru 2019 ACAROM estimeaza o crestere pana la 32 de miliarde de euro, iar trendul se va mentine si anul viitor. Singura problema ar putea proveni din „importul imoral de poluare“ in Romania, respectiv din faptul ca piata de vehicule noi este estompata de importul de vehicule vechi, poluante si nesigure, statisticile aratand ca, in primele noua luni, la fiecare vehicul nou s-au inmatriculat aproape patru vehicule importate.
Iveco a ratat a doua oara sansa castigarii trofeului cu un camion non-diesel!
Created on Tuesday, 03 December 2019 11:51 / Written by Marilena Matei
Daca in 2017 a pierdut la mustata titlul International Truck of the Year cu Stralis NP, primul camion pe LNG pregatit pentru productia de serie, Iveco s-a aflat foarte aproape si in acest an de a face istorie cu primul camion non-diesel care sa castige trofeul. Noul S-Way continua viziunea conducerii Iveco de a merge pe solutii alternative la diesel, viziune care a sanctionat in ultimii ani vanzarile producatorului italian, in conditiile in care a investit mai mult in propulsii alternative decat in noua generatie de camioane diesel, intr-un moment in care piata nu era pregatita pentru un asemenea pas, fara o implicare directa a autoritatilor de la Bruxelles. Cu mari eforturi, Iveco are peste 35.000 de vehicule pe gaz in operare in Europa la clienti, astfel ca din noiembrie S-Way NP a intrat in productia de serie in mai multe versiuni de motorizare si configurare a sasiului, gratie unei noi generatii de rezervoare de gaz mai capacitive si compacte.
Examinarile in limba engleza pentru CPC vor incepe in ianuarie 2020
Created on Tuesday, 03 December 2019 11:48 / Written by Trafic Media

Examinarile in limba engleza pentru obtinerea certificatului de formare profesionala continua (CPC) vor incepe in ianuarie 2020. Realizarea subiectelor (traduse in limba engleza) si examenul propriu-zis vor fi organizate de catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR), care in prezent este in curs de finalizare a tuturor procedurilor tehnice necesare.


Subcategories



Page 17 of 306