TRANZIT
Vanzarile de AdBlue in Romania au inregistrat o crestere sustinuta in prima parte a anului, de 40-45%, insa dupa primele sase luni tendinta s-a mai diminuat cu circa 10 procente, ajungand la 30-35%, cifra care se va pastra si catre finalul anului, potrivit specialistilor Brenntag Romania, companie specializata in distributia de produse chimice. „Vindem circa 3.000 t pe luna, iar volumele comercializate de noi sunt in crestere cu aproximativ 35% fata de perioada similara a anului trecut“, a declarat Andrei Defta, director Logistica Brenntag Romania.
Producatorul de solutie de uree DIVVOS estimeaza ca anul acesta va produce si va comercializa un total de 10 milioane de litri. Spre deosebire de Brenntag, orientat cu precadere catre distribuitori, DIVVOS vinde mai mult catre clientul final. Potrivit managerului general, Cristian Patru, pretul unui litru de AdBlue este in jur de 1,1 lei. In opinia acestuia, companiile de transport international nu folosesc emulatoare, insa el nu neaga existenta folosirii lor, in special la transport national, de catre companii cu flote mici, pana in 10 camioane. Totul se intampla in urma cu doi ani, fiind la acea vreme „un trend“ pe piata, deoarece reparatia sistemului SCR costa destul de mult, mii de euro.
La inceputul lui august a avut loc la Alba Iulia competitia „Truck Tuning Art“, dedicata impatimitilor de vehicule grele tunate, care a adunat la start 65 de astfel de exemplare rare si extrem de ochioase, ce au in spate sute si mii de ore de munca si investitii chiar si de zeci de mii de euro. Evenimentul a fost organizat de Asociatia Truck Tuning Art, al carei fondator, Florin Tomuta, detine o firma de transport, Tomiflex, ce are in flota numeroase camioane modificate. Competitia a inclus cinci categorii, iar firmele castigatoare au fost Fiv Trans (pentru cea mai frumoasa pictura si cel mai puternic sunet al instalatiei de evacuare), Reberich Road Cargo (cel mai spectaculos exterior), Sull Trans (cel mai spectaculos interior) si Paul Trans (cel mai puternic sunet al instalatiei de muzicale).
Aby&Yna din Sabasa Borca (Neamt) a fost reprezentata de un camion Volvo inspirat din Ragnar, dar si de... fiul minor al proprietarului firmei, Gabriel Remus Butnaru, un impatimit al camioanelor, care poate descrie cu lux de amanunte cum a fost realizat modelul din concurs. „Nu ne-am gandit neaparat la competitii cand l-am modificat“, declara acesta, „ci am vrut sa fie pe placul nostru. Cel care a pictat camionul este specializat in asta si se ocupa si de masini mici si motociclete, dar si de design de case, iar munca lui - a matuit cabina si a aplicat stratul de pictura, vopseaua si apoi doua straturi de lac - a durat trei saptamani si a costat 3.000 de euro, „dar nu tinem cont de asta cand ne place ceva“.
Fost pilot de raliu pentru Iveco, Claudio Cuttaia a fost prezent la Truck Tuning Art la Alba Iulia cu un camion pregatit de raliu in propriul atelier din Caransebes. Este vorba de un Scania cu motor de 900 CP, cu care a si facut cateva drifturi in prima zi de eveniment. Scopul prezentei sale la truck show este promovarea curselor de viteza pentru camioane si in Romania, dupa ce Cuttaia s-a stabilit in tara noastra de mai multi ani.
Pana acum italianul a pregatit patru modele de camion pentru curse, cu care isi doreste sa participe la primele competitii de acest gen din Romania pe care FRAS are in vedere sa le introduca din 2019 in competitiile sale. Claudio Cuttaia a fost, de asemenea, unul dintre membrii juriului care au desemnat castigatorii concursului Truck Tuning Art, alaturi de alti participanti si de reprezentanti ai sponsorilor evenimentului.