TRANZIT
Toate combinatiile camion-semiremorca trebuie sa indeplineasca standardul DIN-EN 12642 Code XL, sa foloseasca puncte de fixare. Daca utilizarea lor nu se impune, atunci este obligatorie separarea a jumatate din incarcatura folosind doi paleti de lemn, in combinatie cu corzi pe diagonala. In paralel este permisa folosirea de separatoare telescopice metalice, cu conditia sa fie fixate.
Pentru a respecta codul XL, trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
1. Fiecare rand de doua cutii octagonale este securizat folosind
Prezenta pe o piata care nu e doar specializata, ci si mai putin afectata de criza decat altele, o flota numeroasa, prestigiul castigat inclusiv în afara tarii si clientii puternici si bun platnici sunt atuuri incontestabile ale unei firme de transport. Dar nici macar ele nu garanteaza depasirea cu bine a crizei economice, care a asprit competitia si a diminuat tarifele, în absenta unor masuri de restructurare, de reducere a costurilor si de eficientizare a folosirii parcului auto. Am aflat asta si de la directorul general Frigoexpres, Florian Mihut, care a punctat faptul ca „în transporturi nu exista solutii miraculoase. Trebuie doar sa faci cat mai multi kilometri si cat mai putini pe gol.“
Vanzarile de vehicule comerciale îsi mentin tendinta de scadere care a început înca de anul trecut, sau chiar mai devreme pentru unii dintre importatori. Astfel, statisticile furnizate de APIA pentru prima jumatate a anului au indicat scaderi la aproape toate categoriile, exceptie facand productia, exporturile si vanzarile de camioane. Cele din urma au înregistrat o crestere de 24,8%. Productia si exporturile de utilitare, probabil impulsionate si de demararea activitatii Ford la Craiova, au înregistrat cresteri de 66,7%, respectiv 47,1%. Mai mult, aproximativ 88% din
productia interna de utilitare merge la export, fara a mai lua în calcul Roman, care a produs doar sase unitati la categoria vehiculelor grele.
În pregatirea candidaturii sale pentru competitia Van of the Year 2011, noul Fiat Doblo Cargo a strans nu numai o multime de recorduri de consum, eficienta în încarcare si motoare care mai de care mai ecologice, ci a expus si o serie de prototipuri (un van electric si unul pe CNG, o platforma cu bena basculabila pe trei parti, un minibus cu pana la sapte locuri, o versiune cu acoperis supraînaltat, una cu duba frigorifica si una transformata în ambulanta), care fac din Doblo cel mai versatil vehicul din clasa sa. Toate aceste noutati au fost prezentate în cadrul unui eveniment sub titulatura „Doblo Book of Records”, desfasurat la fabrica Tofas din Bursa, unde se produce atat Doblo, cat si Fiorino.
Noul Doblo Cargo este disponibil in Romania de luna trecuta, inclusiv in versiunea cu acoperis suprainaltat.
Versiunile Combi sau cele speciale (bena, box, etc.) vor fi introduse in oferta importatorului Fiat in Romania, Autoitalia Group, catre sfarsitul anului.
Vechiul model se mai gaseste inca pe stoc (cu an de productie 2010), fiind oferit cu un discount de 2.100 Euro cu TVA, la care se adauga si contravaloarea taxei pe poluare (499 Euro).