TRANZIT
Criza a afectat si transportul agabaritic, unde, desi cererea s-a mentinut constanta - in Romania mai exista solicitari pentru utilaje agricole, iahturi sau mori de vant - preturile au scazut chiar si cu peste 30%. Unul din cele mai mari transporturi agabaritice din 2010, care a durat sapte luni si a presupus numeroase manevre ingenioase, a fost realizat de Felbermayr Romania. Este vorba de transportul unor piese pentru o centrala electrica la Petrobrazi, care au impresionat prin greutati ce au depasit 300 t.
Uniunea Europeana urmareste implementarea graduala a motoarelor electrice la vehicule, precum si introducerea altor mijloace de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2020, insa acestea vizeaza in principal segmentul automobilelor. In privinta camioanelor, reprezentantii Asociatiei Europene a Producatorilor de Autovehicule (ACEA) sunt de parere ca nu se vor petrece prea multe schimbari, in afara de continua dezvoltare si imbunatatire a performantelor motoarelor diesel. Deci, cel putin pe segmentul vehiculelor comerciale, combustibilii conventionali vor mai fi prin preajma inca multi ani de acum inainte. Insa producatorii s-ar putea confrunta cu o noua provocare destul de curand, odata cu implementarea unei limite de consum pentru camioane, proiect pus la cale de CE.
La editia din acest an a competitiei TRAILER INNOVATION s-au inscris peste 30 de producatori de remorci si semiremorci, carosieri si producatori de componente, care au prezentat peste 90 de sisteme menite sa creasca eficienta in transport. Solutii de reducere a greutatii proprii a vehiculelor, de facilitare a ancorarii si securizarii marfurilor, de reciclare a vehiculelor sau de utilizare multifunctionala a lor si-au disputat cele sapte premii oferite de organizatori, printre care se afla si revista Tranzit. O noutate pentru acest an o reprezinta introducerea a doua premii - pentru cele mai bune inovatii in domeniul MEDIULUI si SOLUTIILOR TELEMATICE - care s-au adaugat celor cinci deja consacrate, pentru CONCEPT, CAROSERIE, SASIU, COMPONENTE si SIGURANTA.
Cummins Turbo Technologies, lider global in ingineria tehnologiei turbocompresoarelor, lanseaza luna aceasta la IAA Hanovra o noua gama destinata motoarelor diesel cu o capacitate de 2-5 l. Aceasta a fost dezvoltata ca raspuns la cresterea vertiginoasa a interesului clientilor strategici ai Cummins fata de consumul de combustibil si micsorarea dimensiunilor motoarelor, dar si pentru a satisface nevoile pietei globale a motoarelor diesel. Noua generatie de turbocompresoare a fost prezentata in avanpremiera la fabrica Cummins din Huddersfield, Marea Britanie, la sfarsitul lui iunie.
Luna trecuta, Ford a anuntat predarea stafetei de catre John Fleming, presedinte al companiei pentru Europa, catre Stephen Odell, si a informat despre stadiul actual al activitatii de la Craiova si planurile pe urmatorii doi ani: angajarea a inca 3.500 de persoane, lansarea unui model complet nou in 2011, innoirea Transit Connect in 2012 si producerea, tot din 2012, a unui nou motor, de inalta tehnologie. Reprezentantul companiei a mai declarat faptul ca, in ciuda crizei economice, Craiova este singurul centru Ford unde nu s-au facut restructurari de personal, iar planurile initiale nu vor fi intarziate decat cu un an: in 2013 se va ajunge la o productie de 225.000 de autovehicule, desigur, in functie si de cerere.