TRANZIT
Marele perdant al competitiei Van of the Year 2011 este, fara indoiala, Renault Master/Opel Movano, creditat la lansarea sa, la inceputul anului, drept un competitor valoros, datorita gradului ridicat de noutate si inovatie fata de generatia anterioara. Atuurile Master sunt disponibilitatea cu tractiune fata/spate, inca de la lansare, costurile de operare reduse si practicalitatea configuratiei interioare a vehiculului, cu o multime de accesorii foarte utile pentru activitatea de distributie: masa rotativa pentru lucru sau pentru luat masa, suport pentru documente cu clips, spatii de depozitare ingenioase.
Noul Master s-a lansat oficial luna trecuta si in Romania in mai multe locatii, printre care Serus Renault Pro+, de langa Bucuresti. Pentru clientii care aleg finantarea prin Renault Finance, oferta pentru noul vehicul incepe de la un avans de la 3.000 euro cu TVA si dobanda 0%, pe o perioada de trei ani, dar care poate varia in functie de client. Oferta este completata de trei revizii gratuite, acoperite de finantare, fara alte costuri. Iar pretul de pornire este de 16.400 de euro, fara TVA, pentru versiunea sasiu cu cabina simpla.
Plasarea pe locul trei in competitia Vanul Anului nu inseamna ca Mercedes-Benz Vito/Viano este mai putin bun decat cei doi competitori de anul acesta, ci ca aduce un salt calitativ mai mic fata de generatia precedenta, cu care Mercedes-Benz a castigat titlul Vanul Anului la lansare. Inginerii germani spun ca modelul actual era prea bun sa fie schimbat, de aceea singurele modificari au fost aduse in vederea trecerii la Euro 5 si la nivelul confortului.
Luna trecuta, in prezenta presedintelui Romaniei, a ambasadorului Frantei la Bucuresti si a reprezentantilor Renault, a fost inaugurat la Titu singurul centru de testare al companiei din Europa Centrala si de Est, care completeaza activitatea celor din Aubevoye si Lardy si pune la dispozitia inginerilor RTR mijloacele necesare pentru a testa vehiculele si componentele in diverse faze de proiectare. Acesta ocupa o suprafata totala de peste 350 ha si va implica, pana in 2015, investitii totale de 450 de milioane de euro, din care 166 au fost deja alocate pentru prima faza a proiectului, BERD finantand constructia cu 44 de milioane de euro.
Asa cum era de asteptat, criza economica nu a adus in industria alimentara scaderile dramatice din alte domenii de activitate. Consumul s-a diminuat, dar cu numai 10-15%, iar preturile nu au scazut mult din cauza scaderii cererii, ci dimpotriva, la unii producatori au crescut in ultimele luni, ca urmare a cresterii TVA. In plus, deja se vad semnele unei stabilizari a pietei, dupa care se asteapta o crestere in 2011-2012. Un hop mai mare pentru industria de procesare a carnii a fost insa obligatia de a se alinia la standardele europene, ceea ce a necesitat investitii de milioane de euro, aproape imposibil de realizat din resurse proprii, dar pentru care producatorii au putut atrage fonduri europene nerambursabile.