TRANZIT
Piata vehiculelor comerciale din UE a crescut usor in primele opt luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2009, cu 5,4%, dar nu toate segmentele se inscriu in tendinta generala. Pana in august au fost vandute 956.413 utilitare sub 3,5 t si 151.072 de 3,5-16 t, cu 7,7% mai multe, respectiv cu 7,4% mai putine decat in ianuarie-august 2009, asa cum indica statisticile ACEA. In aceste conditii, dupa un an in care am avut ocazia sa asistam la mai multe lansari de utilitare usoare decat in 2009, standurile de la IAA Hanovra au fost la inaltime - desi nu la nivelul din 2008 - si au gazduit chiar noutati suplimentare fata de cele anuntate de producatori in primele luni din 2010, noutati constand mai ales in largirea gamei de configuratii si disponibilitatea unor motoare tot mai putin poluante, adesea electrice.
Compania germana de transport Fehrenkötter a inceput in 2008 un test de monitorizare a cheltuielilor de exploatare a sapte camioane achizitionate de la producatorii europeni importanti, pentru a se convinge de punctele tari si de cele slabe ale fiecarei marci. La IAA 2010, Fehrenkötter a anuntat rezultatele testului sau desfasurat pe durata a trei ani, dupa un rulaj mediu de 400.000 km cu fiecare camion: Renault Premium Route a inregistrat cel mai mic cost de operare - 63,34 centi/km - urmat la mica distanta de MB Actros, cu 63,74 centi/km.
La IAA Hanovra s-au decernat si cele sapte premii Trailer Innovation, la categoriile Concept, Caroserie, Sasiu, Componente, Siguranta, Mediu si Solutii Telematice, ultimele doua introduse in competitie anul acesta. In concurs s-au inscris peste 30 de producatori de remorci si semiremorci, carosieri si fabricanti de componente, care au prezentat 92 de sisteme destinate cresterii sigurantei si eficientei in transport. Reamintim ca la categoria Concept primul loc a fost ocupat de Broshuis, pentru combinatia Euro-EMS, iar urmatoarele, de Schmitz Gotha si S. Cartwright, premiul pentru Caroserie a fost decernat Krone, pentru panelurile VIP cu izolare foarte buna pentru dubele frigorifice, urmat de Van Eck si Wingliner.
Vialtis este, alaturi de consortiul compus din France Telecom, Bouygues, cu filiala ETDE, Kapsch si CS Systemes d’Information, unul dintre cei patru candidati care a raspuns la cererea de oferte „ecotaxa - vehicule de mare tonaj“.
Aceasta vizeaza implementarea in Franta a unui sistem de taxare specific vehiculelor de peste 3,5 t pe circa 15.000 km de sosele principale si autostrazi neconcesionate, sistem care ar urma sa aduca la buget peste 1,2 miliarde de euro/an pana in 2012.
Berea fabricata la Kronenbourg este binecunoscuta in toata lumea.
Cu o capacitate de 11,5 milioane de hectolitri pe an, productia acestei marci a grupului Carlsberg este una dintre cele mai mari la nivel mondial. De mai bine de 10 ani, anvelopele industriale Continental sunt folosite pentru vehiculele care manipuleaza produsele.
Linistea indusa de podgoriile mici, castelele de pe varful dealurilor si padurile contrasteaza cu arta producerii berii de la Obernai, unde sosesc zilnic doua trenuri de marfa si pana la 30 de camioane inca rcate cu sticle goale.