TRANZIT
Lansat in Romania la final de septembrie, noul Master a ajuns deja la o cota de piata de 12%, iar vanzarile continua sa creasca. Succesul se datoreaza atat traditiei de 40 de ani a acestui model si bunului renume al generatiei anterioare - apreciate in special pentru elementele imprumutate de la camioane si sasiul dintr-o bucata, ce ii confera robustete - cat si, mai ales, imbunatatirilor aduse de curand la nivel de costuri de exploatare, confort si dotari. In plus, noul Master este disponibil cu mai multe versiuni - 350 - deci acopera o plaja mai larga de aplicatii decat predecesorul sau.
La profiturile care se fac azi din transporturi, putine firme isi permit sa tuneze chiar si macar un camion din flota. Cu toate acestea, Scania Romania a descoperit cateva camioane exceptionale, impodobite cu eforturi de patroni, care au condus candva sau inca mai conduc vehiculele din flota, sau cumparate de ocazie, cu echipamente si picturi greu de realizat la noi in tara. Cinci astfel de „frumoase” au fost premiate luna trecuta de Scania Romania si partenerii sai cu ocazia aniversarii unui an de la inaugurarea centrului de vanzari si service de la Turda.
Concursul de frumusete de camioane a fost organizat cu ocazia aniversarii unui an de existenta Scania Romania la Luncani, la 20 km de Turda.
Intrebat despre evolutia service-ului din zona Cluj in primul an de criza, Tord Holmstrom, Country Manager Scania Romania si Bulgaria, a declarat: „A fost un an bun pentru Scania in aceasta zona, cu un debut destul de lent, dar am recuperat in ultimele trei luni. Din punct de vedere al volumului, acesta este cu 35% mai mare decat ceea ce fusese prevazut pentru 2010. Au fost niste previziuni modeste, dar lansate inainte de criza, si de aceea suntem multumiti de rezultat.”
Colaborarea dintre Transpeco Logistics&Distribution si EVW Holding a inceput in 2008, si de atunci firma de transport a achizitionat 170 de autocamioane DAF, din care 55 anul acesta: 47 pentru carburanti lichizi si opt pentru autogaz, cu semiremorci Magyar, respectiv OMSP Macola. Ele nu au fost destinate extinderii parcului auto - nu ar fi fost nevoie de asta, deoarece volumul de activitate a scazut cu 15% fata de 2009 si in 2011 se asteapta o noua scadere de 10% - ci inlocuirii unor vehicule mai vechi si indeplinirii standardelor tehnice impuse de clienti. Iar pentru anul viitor sunt prevazute noi achizitii.
Chiar daca ultimul an a fost foarte dificil pentru multi dintre jucatorii de pe piata romaneasca de transport, sunt si firme care au continuat dezvoltarea. Printre ele se numara si Ahead Logistics, care se pregateste sa-si consolideze pozitia pe piata de logistica, mai ales ca de curand a castigat un client nou din segmentul de retail: Plus Discount. Orientarea catre logistica se manifesta la tot mai multi transportatori, mai ales ca clientii nu sunt dispusi sa creasca tarifele, desi multe din elementele de cost al transportului continua sa creasca, un exemplu fiind carburantul, iar concurenta neloiala din partea celor care merg pe preturi foarte mici, mai putini, ce-i drept, incurajeaza clientii sa tina tarifele pe loc.