TRANZIT

Solutii complexe pentru reusita sigura
Created on Tuesday, 01 February 2011 21:07 / Written by Elena Dedu

Criza economica mondiala a facut ravagii printre companiile de transport si logistica indiferent de tara si, chiar si acolo unde nivelul de performanta al acestei industrii este foarte ridicat, scaderea a fost semnificativa. Din fericire, piata transporturilor din Romania incepe sa creasca, dar asta nu inseamna ca a luat sfarsit criza: suntem acum pe ultima suta de metri, cea mai grea etapa inainte de reusita. De aici incolo vor ramane doar cei care nu au luat hotarari eronate in trecut, care s-au adaptat situatiei si au incercat chiar si in vremuri grele sa isi dezvolte si consolideze afacerea. Un exemplu este Logistic E Van Wijk, companie care a continuat investitiile chiar si pe timpul crizei si care si in 2011 va face investitii masive.

Ansablurile „camion plus remorca“, o provocare pentru dispeceri
Created on Tuesday, 01 February 2011 20:54 / Written by Trafic Media

Flota Logistic E Van Wijk numara 154 de camioane, majoritatea in configuratie camion plus remorca, vehicule cu doua incinte, „road-train“ asa cum sunt numite in strainatate. Aceasta structura a flotei poate fi un avantaj, dar are si multe dezavantaje si este dificil de administrat. Datorita ei, compania este un competitor important pe piata transporturilor industriale si de volum. Un alt domeniu important este transportul ADR: la momentul de fata toata flota este abilitata sa transporte astfel de marfuri, si toti soferii au atestat ADR.

Ford, Mercedes-Benz si Iveco, premiantii din 2010
Created on Tuesday, 01 February 2011 20:42 / Written by Petronela Badescu

Asa cum reiese din informatiile primite de la APIA, vanzarile de vehicule comerciale in Romania au scazut si in 2010, cu o singura exceptie: camioanele de peste 18 t, livrate in 1.854 de unitati, fata de 1.266 in 2009. In ceea ce priveste productia locala si exporturile, situatia s-a prezentat exact invers: crestere la categoria utilitarelor sub 3,5 t si scadere la cele peste 18 t.

Scadere mai mare decat se estimase
Created on Tuesday, 01 February 2011 20:29 / Written by Aurora Negutu

La finalul lui ianuarie, APIA a tras linie peste rezultatele anului trecut si a facut calculele, iar rezultatele nu sunt deloc optimiste. Volumele din 2010 pozitioneaza piata romaneasca la nivelul lui 2003. Daca la inceputul anului estimarile de vanzare erau de 130.000 de unitati si o scadere de 10% fata de 2009, in realitate a fost vorba de 119.417 unitati, adica o scadere cu 19,3%. Pe de alta parte, productia locala si exporturile au crescut.

Simplu, precis, bine organizat
Created on Tuesday, 01 February 2011 20:17 / Written by Marilena Matei

Desi potentialul transportului feroviar pare mai mult decat atractiv, dat fiind traficul congestionat din toata Europa si facilitatile fiscale oferite de autoritati, cel putin la nivel declarativ, investitiile sunt extrem de ridicate, iar volumele, destul de greu de asigurat in conditiile in care camionul ajunge mult mai repede la destinatie. H.Essers a demarat un serviciu intermodal catre Romania de mai bine de trei ani, timp in care volumele au tot crescut, odata cu investitiile, ce-i drept, astfel incat la acest moment administrarea trenurilor se ridica la nivel de arta: trenurile sunt aproape de fiecare data complete, containerele sunt monitorizate pe toata durata transportului, iar camioanele de la capetele de linie ajuta trenul sa se incadreze intr-un timp de tranzit similar cu cel oferit de transportul rutier.


Subcategories



Page 272 of 306