TRANZIT
Din dorinta de a reduce pe cat posibil consumul de combustibil, Renault Trucks a lansat luna trecuta o noua versiune a cutiei de viteze automatizate Optidriver+, care include Optiroll cu Soft Cruise Control, adica un soft ce permite inchiderea cutiei de viteze atunci cand vehiculul ruleaza la vale, pastrand totusi controlul asupra transmisiei, astfel incat, atunci cand viteza de deplasare o depaseste cu 7 km/h pe cea de croaziera presetata de Cruise-Control, actioneaza retarderul, pentru o deplasare in siguranta si in limitele legale. Noua functie presupune dezactivarea modului „Power“ al cutiei de viteze automatizate, care creste puterea, dar si consumul.
Odata cu test drive-ul Premium Optifuel, Renault Trucks a expus si doua editii limitate - Premium Route „Truck Racing” si Magnum „Route 66” - care vor fi produse in numai 200 de exemplare fiecare, fiind destinate clientilor producatorului francez interesati sa se bucure de vehicule speciale, care sa le inspire spiritul curselor de camioane sau cel al „visului american”, trait pe soselele din Europa.
Dupa castigarea campionatului european de curse de camion din 2010, Renault Trucks a vrut sa-si impartaseasca victoria cu clientii sai, lansand o editie speciala „Truck Racing”.
Carburantii s-au scumpit iar in Romania la inceputul lunii trecute, ceea ce a determinat noi critici din partea UNTRR, de data aceasta la adresa primului ministru, care a aprobat HG 150/2011, permitand distribuitorilor sa creasca preturile ca urmare a eliminarii unor prevederi clare din normele de aplicare a Codului Fiscal si a lasarii modului de calcul al pretului final al carburantilor la latitudinea ANAF si a distribuitorilor. In plus, asociatia continua sa pledeze pentru directionarea banilor proveniti din acciza catre infrastructura si transportatori.
a declarat Stefan D. Popa, fostul presedinte al Consiliului de Administratie al Romtrans si actualul presedinte USER
Figura marcanta a expeditiilor romanesti, Stefan Popa, fost vicepresedinte si presedinte al CA Romtrans SA si presedinte al Camerei de Comert si Industrie Bucuresti, crede ca preluarea colosului romanesc de catre DB Schenker reprezinta o intoarcere legitima a companiei germane nu numai la carma celei mai mari firme de expeditii din Romania, ci si in cladirea din Piata George Cosbuc, unde Schenker a functionat si inainte de 1944, cand statul roman i-a preluat activele.
Luna trecuta, la initiativa UNTRR, 10 patroni/manageri de firme de transport din Romania au participat, in Siria, respectiv Iordania, la intalniri cu oficialitati din ministerele de profil, cu reprezentanti ai Camerelor de Comert si Industriei sau ai Asociatiilor Exportatorilor, dar si cu expeditori sau transportatori locali. De fiecare data, ambele parti si-au manifestat interesul de a relua bunele relatii de dinainte de 1990 si de a intensifica schimburile comerciale, dar piedicile - e drept, mai usor de depasit acum, datorita globalizarii - nu lipsesc.