TRANZIT
Tendinta pe termen lung a cererii pe piata trailerelor in Europa de Vest este de aproximativ 175.000 de unitati pe an, insa cele mai recente previziuni ale CLEAR, companie de consultanta pentru industria transporturilor si automotive, arata ca acest nivel va mai fi atins din nou abia la jumatatea lui 2013. Efectele crizei au fost insa foarte profunde, intreaga perioada din 2009 pana in prezent fiind caracterizata de un nivel relativ scazut al cererii pentru remorci noi, ceea ce a condus la o scadere in dimensiune a parcului de trailere, care va ramane sub doua milioane pana in 2014. Totusi, anul trecut segmentul remorcilor in Europa Occidentala a crescut cu 10,6%, rezultat care, in conditii normale, ar fi catalogat drept bun, insa, tinand cont de faptul ca piata a scazut cu 52% in 2009 fata de 2008, evolutia de anul trecut nu reprezinta o crestere spectaculoasa in ceea ce priveste cererea.
IDS a anuntat lansarea unei solutii de preplata pentru Fuelcard, serviciu care poate fi utilizat intr-o retea internationala. In afara de faptul ca preplata este o modalitate simpla de a spori imediat eficienta costurilor si de a controla mai direct consumul de carburant, aceasta aduce si alte beneficii companiilor de transport.
Cel mai des, soferii dau vina pe lipsa de timp atunci cand se descopera ca transporta incarcatura neasigurata corespunzator. Ei mai invoca lipsa dotarii sau dotarea insuficienta a mijlocului de transport, precum si lipsa de cunostinte pe acest segment. Consecintele ancorarii necorespunzatoare a incarcaturii pot fi insa extrem de grave si pot consta nu doar in pagube materiale insemnate, ci si in pierderi de vieti omenesti. In mod normal, incarcatura trebuie fixata astfel incat, in conditii obisnuite de circulatie, sa nu alunece, sa nu se rostogoleasca, sa cada sau sa se rastoarne ori sa conduca la rasturnarea camionului.
Nu putine au fost situatiile in care patronii companiilor de transport au stat neputinciosi in fata soferilor ce le produceau mai mult paguba decat profit. Asta pentru ca legislatia nu le permitea sa ii dea afara decat dupa multe eforturi. In acest context, UNTRR si-a manifestat sprijinul fata de actualele modificari ale Codului muncii, care mai elimina din drepturile acordate neconditionat angajatilor, considerand ca punerea lui in aplicare va aduce o imbunatatire pe piata muncii, desi, prin aceste modificari, intentia guvernului a fost de a-si usura sarcina de continuare a disponibilizarilor din sistemul bugetar. 2010 s-a incheiat cu un numar total de 1.720.000 de bugetari, care urmeaza sa se injumatateasca in 2-3 ani.
Grupajul maritim sau LCL (less than container load) este un produs pe dezvoltarea caruia s-a pus in mod deosebit accent in ultimii 10 ani, ca alternativa la transportul aerian, foarte scump, pentru companiile mici/medii care nu isi permit sa tina stocuri si care au volume prea reduse pentru transport FCL (full container load), dar regulate. Serviciul de grupaj de la cargo-partner Expeditii este disponibil pe piata romaneasca din 2009 si face parte dintr-o gama mai larga de produse de transport maritim al companiei, impreuna cu FCL, transporturi speciale frigorifice sau agabaritice, proiect de traseu si Ro-Ro.