TRANZIT
Luna aceasta, EVW Holding inaugureaza oficial service-ul din Craiova, operational de la inceputul anului intr-o locatie inchiriata. Noul centru acopera trei judete, cu un parc de circa 500 de camioane DAF, dar poate deservi, prin ITS, si vehicule inmatriculate in alte state si aflate in tranzit spre/dinspre Bulgaria. La numai doua luni de la infiintare, atelierul lucreaza deja la capacitate, dar, pentru ca acesta nu este singurul indicator de eficienta, ci trebuie atins si potentialul DAF in zona, in cateva luni se va trece la al doilea schimb, iar dupa trei ani, conform strategiei aplicate de EVW Holding in toate celelalte orase unde este prezent, se va construi si la Craiova un centru propriu.
Anvelopele au o pondere semnificativa in costul/km, de aceea transportatorii cauta anvelope care sa ii ajute in eforturile de reducere a consumului de carburant, insistand in acelasi timp pentru obtinerea unui randament kilometric foarte bun. Pentru a raspunde acestor cereri, Continental ofera gama de anvelope pentru transport regional, ale carei avantaje, in afara de cele de mai sus, sunt reprezentate de capacitatea de a se adapta tuturor categoriilor de drum intalnite in tara noastra.
Deoarece in acest numar al revistei, ca si la conferinta de la Targu Mures, de pe 1 si 2 aprilie, am alocat un spatiu important costului/km, am decupat din cheltuielile unei firme de transport pe cele legate de intretinere/reparatii si anvelope si vi le prezentam in cele ce urmeaza, alaturi de opinii referitoare la prestatiile si preturile service-urilor din Romania comparativ cu cele din strainatate, diferentele dintre camioanele din diferite generatii sau trucurile care permit utilizarea anvelopelor cat mai aproape de potentialul lor maxim.
Discutia legata de costul/km a starnit dintotdeauna o multime de polemici, iar urmatoarea noastra conferinta adresata transportatorilor va face din nou un experiment privind calculul corect al costului/km. Nu l-am mai facut de trei ani „in plen“, insa, in conditiile in care piata transporturilor a cunoscut schimbari dramatice din 2008 pana acum, preturile injumatatindu-se si iar crescand cu 15, 25, 100% - daca ne referim pe portiuni individuale ale unor curse de import sau export - si cand se discuta in Parlament oportunitatea unei legi care sa impuna transportatorilor sa factureze un tarif care sa acopere costurile minime, o dezbatere despre costul/km devine obligatorie.
Dupa principiul „ai grija ce-ti doresti, ca s-ar putea sa se indeplineasca“, iata ca transportatorii au primit ce au tot cerut de ani de zile, respectiv o autoritate unica de control. ARR are in plus dreptul de a cantari vehiculele, dar si de a le verifica din punct de vedere tehnic. Problema este, insa, ca nici CNADNR si nici RAR nu au renuntat la controalele din trafic, astfel incat transportatorii s-au trezit acum ca pentru aceeasi fapta sunt amendati chiar si de trei ori. Pentru depasirea de greutate primesc doua amenzi - una pentru ca pun in pericol siguranta rutiera si alta pentru ca strica drumurile - si, mai nou, un „bonus“: o despagubire in contul CNADNR, bani dedicati constructiei de drumuri.