TRANZIT
Dupa investitia in fabrica de la Craiova si prezenta directa pe piata romaneasca si la nivel comercial, producatorul american incepe reconstructia retelei de dealeri dupa toate cerintele strategiei globale Ford. Segmentul de vehicule comerciale a devenit o prioritate pentru producatorul american, urmarind nu numai dezvoltarea de vehicule utilitare de succes, ci si proiectarea unei retele profesionale, dedicate clientilor de utilitare, cu nevoi specifice. In urmatorii trei ani Ford intentioneaza sa-si improspateze toata gama de vehicule comerciale, actiune inceputa anul trecut cu Ranger.
La sfarsitul lui ianuarie, International Automotive Components Group (IAC), unul dintre principalii furnizori de componente ai Ford Motor Company, a anuntat ca va investi 58 de milioane de euro in construirea unei noi unitati de productie de tip greenfield la Bals (Olt). Investitia in Romania a fost sprijinita si de Guvern, care a acordat un ajutor de stat de 17 milioane de euro, in mai multe transe.
Fabrica va corespunde standardelor tehnologice de ultima ora si va produce planse de bord, panouri de portiere, capitonaje de plafon si diverse garnisaje, pentru a sprijini productia Ford de la Craiova.
Odata cu cresterea volumelor de transport, operatorii mari de logistica si transport au trecut la cresterea capacitatilor prin toate mijloacele - leasing financiar, ca in trecut, leasing operational, inchiriere sau subcontractare - totul pentru a nu pierde niciun client important. OTZ a ales sa inchirieze 20 de camioane de la Cefin Romania pentru sase luni, dand astfel startul unui nou serviciu adaptat la nevoile actuale ale pietei. Intre timp, 40 de camioane Iveco Euro 5 ii vor fi livrate, iar in vara, dupa reinnoirea contractelor de transport, va decide daca va continua sau nu sa inchirieze.
Pentru prima oara dupa 2006 s-au terminat CEMT-urile. Asta deoarece, pe de o parte, a scazut contingentul de baza, iar pe de alta parte, romanii sunt tot mai interesati de statele necomunitare. Restrictiile impuse la CEMT de Rusia au determinat autoritatile de acolo sa solicite statelor de interes cresterea cotei de autorizatii. Rusii au fost interesati de autorizatiile de tranzit de Romania, pe care autoritatile de la noi le-au acordat fara probleme, obtinand in schimb un numar imens de autorizatii de terta-tara de Rusia, care vor fi folosite in special de companiile din Republica Moldova care si-au deschis birouri la noi.
In afara de numele propriu-zis, urmatoarea eticheta pentru o companie de transport sunt soferii, acestia devenind acum „ambasadori“, asa cum ii numeste Ad Van Wijk, proprietarul E Van Wijk. Daca ai depus eforturi sa organizezi traininguri pentru a forma soferi buni, dedicati si apreciati de clienti, satisfactia personala este imensa. Si atunci cand cea mai mare asociatie internationala de transport, IRU, acorda noua diplome de onoare pentru Romania, din care sapte pentru soferi ai Logistic E Van Wijk, mandria este cu atat mai mare.