TRANZIT

Grupajele si logistica merg mana-n mana
Created on Wednesday, 01 September 2010 18:14 / Written by Elena Dedu

cargo-partner si-a inceput activitatea in Romania in 2000 ca firma de expeditii rutiere, aeriene si maritime, intre timp investind in activitati de logistica si organizare de grupaje. Daca acum 10 ani folosea un depozit mai degraba pentru a livra catre destinatari romani marfurile venite din centrul zonal de la Viena, in prezent compania detine doua depozite in care organizeaza operatii logistice si alte 2-3 centre cross-dock nu numai pentru bunurile destinate pietei romanesti, ci tot mai mult pentru colectarea marfurilor de grupaj de pe intreg teritoriul tarii.
 

Un pionier in transportul frigorific se extinde si peste granite
Created on Wednesday, 01 September 2010 18:03 / Written by Trafic Media

Una dintre primele tendinte aparute in transportul din Romania ca urmare a crizei economice si a scaderii consumului a fost orientarea unor firme care pana atunci se ocupau de marfuri generale catre piata de frig. Asta a dus la o competitie mult mai puternica si, implicit, la scaderea tarifelor si chiar la practicarea unor preturi de dumping. Cand esti insa printre pionierii transportului frigorific din Romania, ai colaborari indelungate cu parteneri aproape exclusiv din strainatate, nu ai decat foarte putine camioane in leasing si poti oferi si servicii de depozitare in tara si peste hotare, criza economica te atinge foarte putin sau deloc. Este si cazul firmei Guliver Prodcom din Oradea.
 

Schimbare la varf, inceput de iesire din criza si oferta mai bogata
Created on Wednesday, 01 September 2010 17:51 / Written by Petronela Badescu

Cu ocazia aniversarii a 75 de ani, din care aproape 50 petrecuti la conducerea companiei, Bernard Krone a predat stafeta fiului sau si a declarat ca producatorul german a depasit deja cea mai dificila perioada din istorie. Grupul in ansamblul sau suporta totusi, pentru prima data in indelungata sa activitate, o pierdere, in ciuda succesului diviziei de masini agricole. Intre timp insa, si cererea pentru semiremorci a inceput iar sa creasca, astfel ca productia, care la cel mai jos nivel a atins 20 de unitati/zi si la cel mai inalt, 220, este acum la jumatate din capacitate, ceea ce permite reangajarea personalului disponibilizat anul trecut.
 

Iveco se pregateste pentru viitor cu variante hibrid si electrice
Created on Wednesday, 01 September 2010 17:40 / Written by Elena Dedu

Iveco ofera diferite solutii tehnice, in functie de cerintele specifice ale clientilor, dar si pe baza tipului de aplicatie. Vehiculele electrice se potrivesc cel mai bine aplicatiilor urbane, pe cand cele hibride sau pe gaz natural pot fi folosite cu succes chiar si pe distante medii. Astfel, pe Daily au fost dezvoltate versiuni CNG, care sunt si cele mai populare, cu peste 55.000 de unitati livrate, si versiuni electrice, in timp ce Eurocargo a fost echipat cu sistem hibrid paralel, atat pe modelul de 7,5 t, cat si pe cel de 12 t. Eurocargo hibrid costa cu 30% mai mult decat versiunea conventionala, obtinand reduceri ale consumului de combustibil cu 25%, mai ales in mediu urban, cu multe opriri si plecari de pe loc, eventual si cu sistem start/stop.
 
Chiar daca acorda atentie la toate solutiile alternative, Iveco considera gazul natural comprimat (CNG) drept o solutie imediata, iar in prezent are cea mai vasta gama de produse pe CNG de pe piata. Folosirea gazului natural este avantajoasa nu numai din punct de vedere al protectiei mediului, ci si in ceea ce priveste economiile pe care le obtine clientul. In afara de costul si consumul redus, in multe tari, apelarea la propulsia pe metan este si subventionata.

41% crestere globala pentru Volvo
Created on Wednesday, 01 September 2010 17:29 / Written by Trafic Media

La nivel global, livrarile de camioane Volvo au depasit in iulie cu 116% pragul din luna similara a lui 2010. Cererea pentru camioane noi continua tendinta de crestere pe cateva piete. In Africa de Sud, cererea ramane ridicata, de 149% fata de 2009, iar livrarile au ajuns la 1.489 de unitati in iulie.
In Europa se observa o tendinta de revenire treptata, in special in centru si nord. In primele sapte luni din 2010 au fost livrate 14.462 de camioane, fiind raportata o crestere de 18%, doar pentru iulie cresterea fiind de 80%.
 


Subcategories



Page 283 of 306