TRANZIT
FleetBoard este disponibil cu mai multe pachete, care pot fi combinate in functie de cerintele clientului. Managementul vehiculelor presupune inregistrarea curselor si a datelor despre service, analiza performantei, mesaje de alarma, mapping si conectare la softul clientului.
Managementul transportului permite planificarea comenzilor, rutelor si vehiculelor, urmarirea comenzilor, navigatie, mapping si conectare la softul de expeditie.
Motor: Euro 5, de 163 CP;
Ampatament: 4.325 mm;
Masa totala admisibila: 3.500 kg;
Spatiu de marfa: 4.300/1.780/1.940 mm;
Sistem de franare hidraulic cu doua circuite, cu ABS, ASR si EBD, frana cu discuri fata/spate si servo-frana dubla pe parcarea cu spatele;
ESP, BAS (asistare a franarii);
Transmisie manuala ECO cu sase trepte;
Daca în urma cu cativa ani tara noastra se lauda cu unul din cele mai noi parcuri de camioane din Europa, acum, din cauza crizei, varsta medie a vehiculelor a crescut foarte mult, odata cu scaderea numarului de masini aflate în leasing. Si, dupa ce ca nu mai sunt bani de investitii, în urmatoarea perioada costurile transportatorilor vor creste considerabil, deoarece în Parlamentul European exista deja în discutie o directiva ce va permite în curand statelor membre sa introduca o taxa pentru poluare, congestie si zgomot. Banii vor fi folositi pentru îmbunatatirea infrastructurii din aceste state, deoarece criza le-a golit deja bugetele.
Cu ocazia conferintei organizate de Tranzit la sfarsitul lui mai, Cristian Helwig, directorul comercial al reprezentantei Renault Trucks pentru Europa de sud-est, a prezentat programul Optifuel, oferit în tara noastra de anul trecut, care permite o reducere de pana la 15% a cheltuielilor de exploatare a camioanelor. Iar pentru a ne convinge de avantajele folosirii Optifuel am stat de vorba cu unul dintre clientii Renault Trucks care au apelat la acest pachet, firma braileana X-Trans, care îl foloseste din decembrie 2009, pe o flota de 12 Renault Premium, înregistrand deja o reducere cu 8% a consumului de combustibil, fara a contabiliza economia generata de scaderea gradului de uzura a camioanelor.
Camioanele X-Trans parcurg 8-10.000 km/luna, o medie pe care Marius Cuzmin o considera buna pentru momentul actual. Cele mai multe curse externe sunt in Germania si Italia, iar interne, la Bucuresti, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Craiova, Constanta etc. Transportul intracomunitar este mai eficient, asa cum apreciaza directorul general al firmei, deoarece drumurile sunt mai bune si uzura masinilor, mai mica, dar pe de alta parte e dificil pentru soferi sa petreaca atat de mult timp departe de casa.
In prezent, constructiile nu merg deloc, dar X-Trans, in afara de basculante speciale pentru transport de piatra, cu volum incepand de la 29 m3, are si unele de 35 m3, care se adapteaza si la materiale de constructii si la cereale, si unele doar pentru cereale, de 48 si 57 m3.