ANVELOPE
Fabrica de anvelope Continental din Timisoara a inceput sa produca in serie in octombrie 2000, dupa o investitie Greenfield initiata cu un an mai devreme, ajungand sa fie in prezent cea mai moderna fabrica a grupului din Europa. Daca la inceput aici lucrau 200 de angajati, iar productia anuala era de circa un milion de anvelope, acum sunt peste 1.600 de persoane si anul trecut productia a fost de peste 14 milioane de anvelope.
Cum de la 1 noiembrie au intrat in vigoare prevederile Ordonantei 5/2011, care se refera, printre altele, la obligativitatea dotarii autovehiculelor cu anvelope de iarna, lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate atunci cand circula pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei, ministrul transporturilor a solicitat luna trecuta Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului intensificarea controalelor la vanzatorii de anvelope de iarna.
Rezultatele primelor noua luni ale diviziei Rubber din cadrul Continental arata ca cifra de afaceri a crescut cu 1,5 miliarde de euro in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la circa 8,9 miliarde euro. In ciuda unor cheltuieli cu materiile prime in valoare de 765 de milioane de euro in primele trei trimestre ale anului, valoarea rezultatului operational ajustat a crescut cu circa 113 milioane de euro, pana la aproximativ 1,2 miliarde de euro.
Asa cum am precizat in articolele dedicate Equip Auto, Salonul a avut mai multe dosare tematice, unul dintre acestea fiind dedicat pietei anvelopelor, in crestere, puternic concurentiala, si care trebuie sa faca fata la numeroase provocari, cum ar fi scumpirea materiilor prime si criza anvelopelor de iarna.
In plus, profesionistii din domeniu, in special producatorii premium, asteapta etichetarea obligatorie din iulie 2012 pentru toate anvelopele noi si din noiembrie 2012 pentru toate produsele, care va oferi informatii referitoare la rezistenta la rulare, aderenta pe suprafata uda si nivelul de zgomot al pneurilor. Astfel, ele vor fi clasificate, ca electrocasnicele, si clientul va putea alege in cunostinta de cauza.
Legea privind obligativitatea echiparii vehiculelor cu anvelope de iarna, care a intrat in vigoare la 1 noiembrie, a iscat multe controverse, inca de anul trecut, cand a fost adusa in discutie pentru prima data. Ea are o serie de lacune si a creat deja panica in randul proprietarilor de vehicule. Acest subiect a fost dezbatut si in cadrul conferintelor Tranzit de la Timisoara si Michelin de la Bucuresti.