ANVELOPE
Daca mergi pe unul din drumurile cu trafic mare de camioane, e imposibil sa nu remarci anvelope aruncate pe margine sau benzi de rulare desprinse. Cei mai multi spun aproape instantaneu: „erau resapate“. Aceasta este o perceptie comuna oriunde, de aceea, Dekra a derulat un studiu prin care sa demonstreze cauza aparitiei acelor resturi si a aratat ca anvelopele au fost distruse din cauza folosirii incorecte, iar faptul ca erau noi sau resapate a contat foarte putin.
Cel mai tarziu in noiembrie 2012 vor intra in vigoare reglementarile europene care prevad ca, pentru o mai buna informare a cumparatorilor, pneurile pentru vehicule grele trebuie sa aiba o eticheta care sa indice performantele referitoare la rezistenta la rulare, aderenta pe suprafata uda si zgomotul exterior. Deocamdata, metodele de testare a anvelopelor pentru a determina aceste performante nu au fost definite, dar principalii producatori considera ca etichetarea este o initiativa foarte buna si ca modelele lor vor obtine note mari, deoarece respecta cele mai severe norme legate de siguranta si mediu.
Continental produce la Günzburg, in parteneriat cu Reifen Ihle, anvelope resapate la cald, cu aceleasi performante ca si pneurile noi. Producatorul german de anvelope resapeaza sub brandul Conti Tread exclusiv anvelope Continental, profitand astfel de calitatea carcaselor proprii, care, daca ar fi aruncate, ar cauza o pierdere consistenta, din moment ce carcasa este cea mai valoroasa componenta a anvelopei, iar prin operatiuni de recanelare si resapare, viata anvelopei poate fi prelungita. Continental ofera anvelope resapate in 13 tari din vestul si centrul Europei, Romania fiind vizata intr-o etapa viitoare de extindere a retelei de recuperare a carcaselor si distributie de anvelope resapate.
UE si-a propus trei directii din punct de vedere ecologic. Astfel, se doreste ca, pana in 2020, utilizarea de energie reciclabila, reducerea incalzirii globale si a consumului de energie sa atinga un nivel de 20%.
Acest lucru va avea un impact semnificativ asupra industriei transporturilor.
Deja guvernele au inceput sa ia masuri in acest sens. De exemplu, in Franta se aplica programul ADEME care isi propune sa diminueze consumul de energie cu 8% pana in 2012. In plus, flotele pot obtine rambursari daca iau masuri concrete de economisire a energiei (motoare, anvelope economice etc.). In Germania exista programul De-minimis.
Specialistii diviziei de anvelope pentru vehicule utilitare din cadrul Continental AG considera ca in urmatorii cinci ani cererea de pneuri pentru masini de transport de marfuri va suferi anumite schimbari.
Pentru axa motoare vor predomina anvelopele multifunctionale similare cu actuala „HD HYBRID“, care poate fi folosita in aceeasi masura pentru transportul pe distante lungi si cel regional. Din moment ce spectrul acesteia de utilizare nu presupune niciun compromis, proprietatile anvelopei vor convinge multi intreprinzatori din transporturi. Continental promite chiar o performanta si mai ridicata de rulare decat cea a modelelor HDL2 si HDR2 pentru utilizarea pe distante lungi, respectiv la nivel regional.