ANVELOPE
Anvelopele au o pondere importanta in costul/km, asa ca producatorii de pneuri cauta solutii diverse prin care performantele acestora sa fie mai ridicate, punand accentul tot mai mult pe posibila economie de carburant si pe obtinerea unui randament kilometric cat mai bun. Pentru a face fata acestor exigente, producatorii de anvelope premium au lansat anul trecut o serie de modele noi, fiecare promitand economii pe toate planurile.
Vanzarile de anvelope sunt direct legate de situatia economica globala, fiind influentate de mai multi factori. Astfel, volumul de marfa de transportat a scazut dramatic la nivel mondial, deci s-a diminuat cererea pentru inlocuirea anvelopelor, iar industria constructoare de masini nu a mers nici ea aproape deloc. Asadar, era de asteptat ca si producatorii de anvelope sa raporteze scaderi, uneori spectaculoase, anul trecut, fata de 2008.
Dupa mai bine de 50 de ani de activitate in domeniul anvelopelor, Marangoni Group este unul dintre putinii jucatori de pe aceasta piata care are o abordare completa asupra industriei anvelopelor. De fapt, operatiunile companiei acopera toata durata de viata a pneurilor, pe diferite sectoare de piata: designul si productia de echipamente pentru industria anvelopelor, dezvoltarea de tehnologii si materiale de resapare, productia de anvelope noi, atat pentru vehicule industriale, cat si pentru automobile si resaparea anvelopelor industriale.
Resaparea este o solutie demonstrata prin care companiile de transport pot reduce costurile. De fapt, la fiecare 10 anvelope de camion vandute in Europa, patru sunt resapate, in SUA ponderea fiind chiar mai mare. Din ce in ce mai multe flote considera anvelopele resapate ca fiind ceva natural in cadrul managementului pneurilor, deoarece sunt reduse costurile, adica apare o sansa in plus de a ramane competitivi.