ANVELOPE

Masuri simple pentru un consum redus
Created on Thursday, 01 March 2012 23:35 / Written by Elena Dedu

Consumul de carburant reprezinta circa o treime din costurile de operare ale unui camion. De aceea, atat producatorii de vehicule, cat si cei de componente cauta in permanenta modalitati de reducere a acestuia.
Un test recent realizat de Volvo impreuna cu Michelin a aratat ca niste masuri simple pot duce la reducerea consumului si a emisiilor de CO2 fara a modifica simtitor modalitatea de lucru.
Acest test comparativ este binevenit, mai ales ca cercetarile arata ca doua treimi din ansamblurile de camioane de pe drumurile europene au aliniamentul puntilor incorect.

Crestere favorizata de criza
Created on Thursday, 01 March 2012 20:34 / Written by Elena Dedu

In ultimii doi ani, cererea de anvelope resapate a crescut pe piata romaneasca. Firmele mari de transport au inceput sa se gandeasca la costuri, la modul in care pot face economie. Cheltuielile cu motorina, urmate de cele cu salariile, sunt cele mai mari si mai dificil de redus, asa ca urmatoarea directie de eficientizare a vizat piesele de schimb, categorie in care intra si anvelopele. Ca urmare, in sfarsit, resapatele au inceput sa fie din ce in ce mai mult considerate o optiune. Si HL&H, singurul resapator Bridgestone in Romania, a resimtit aceasta tendinta, activitatea sa crescand cu 40% anul trecut. Totusi, compania inca se confrunta cu reticenta clientilor care se lasa influentati de „povestile“ de pe piata cu privire la anvelopele resapate.

Pneurile de iarna au crescut volumele de recuperat
Created on Thursday, 01 March 2012 20:33 / Written by Cristiana Sandulescu

Legea privind recuperarea anvelopelor uzate este in vigoare de opt ani, iar din 2007 se colecteaza si se valorifica, anual, 80% din volumul pneurilor vandute in anul precedent. Chiar daca societatea de transfer de responsabilitate Eco Anvelope si-a atins de fiecare data baremul, inclusiv pe timp de criza, 2012 aduce un mare semn de intrebare din cauza introducerii obligativitatii anvelopelor de iarna. Pentru ca, desi a fost cumparata o cantitate mare de pneuri de iarna, carausii le-au pastrat si pe cele de vara, astfel ca nu au avut ce sa dea la schimb la service-urile de roti.

Continental si Marangoni pun bazele unei noi cooperari in Europa
Created on Thursday, 01 March 2012 16:05 / Written by Elena Dedu
Incepand cu al doilea trimestru al acestui an, Continental si Marangoni, furnizorul italian de sisteme de resapare pentru anvelope, isi vor dezvolta colaborarea. In 2008, in cadrul acordului de licenta cu Marangoni, Continental a introdus cu succes in Europa ContiTread, benzi de rulare pentru resaparea la rece. Din aprilie 2012, producatorul german va incepe comercializarea ContiTread prin propria organizatie de vanzari. Resaparea la rece va fi astfel integrata ca o componenta directa a conceptului ContiLifeCycle, iar clientii vor avea o persoana unica de contact pentru toate modulele ContiLifeCycle.                    
Crestere sustinuta
Created on Sunday, 01 January 2012 13:55 / Written by Elena Dedu

Daca in 2010 a crescut transportul de marfuri generale si implicit si cererea de anvelope care echipeaza acest gen de vehicule, anul trecut a fost randul constructiilor sa reporneasca, si atunci si cererea pentru anvelope de constructii a crescut semnificativ. Un alt motor de crestere au fost camioanele repuse in circulatie si care trebuiau echipate.
 
Pentru Michelin Romania, anul trecut a fost unul foarte bun: se poate vorbi despre o revenire a pietei, in contextul in care aceasta a crescut cu 60% fata de nivelul din 2009. Astfel, in primele 10 luni ale anului trecut, piata anvelopelor de camion a crescut cu peste 24 % fata de aceeasi perioada a lui 2010, ajungand la aproximativ 36.000 de unitati. Aceasta crestere este explicata preponderent de revigorarea activitatii de transport pe toate segmentele in general.



Page 10 of 16