Utilaje
La sfarsitul anului trecut, Case a relansat gama Construction King - care dateaza din 1957 - ce include patru buldoexcavatoare din seria T, menite sa creasca productivitatea cu 20%, sa diminueze costurile de exploatare si sa economiseasca timp. Evenimentul a avut loc sub motto-ul „The king is back“ si a amintit de stramosul acestor noi modele, primul buldoexcavator din lume produs industrial, TLB, caruia Case i-a adaugat in timp numeroase inovatii menite sa raspunda cerintelor clientilor din intreaga lume. Traditia indelungata in domeniu a facut ca, in 2005, Case sa ajunga la al 500.000-lea buldoexcavator produs, iar la final de 2010 sa fie aproape de al 750.000-lea.
Desi sumele alocate investitiilor de catre Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) sunt din ce in ce mai mici, iar rata de absorbtie a fondurilor europene este de numai 1,7%, conform planurilor prezentate de MTI Romania va avea, in 2020, nu mai putin de 1.000 km de autostrada. Asta in conditiile in care, in ultimii 10 ani, s-au construit doar 200 km de autostrada, atat din lipsa banilor, cat si din incapacitatea angajatilor de la CNADNR de a elabora proiecte eligibile pentru UE. Cu toate acestea, am putea acorda guvernului un minimum de credit, dar numai in conditiile in care se vor lua masuri de schimbare a strategiei in domeniul transporturilor, precum si de impunere a unor astfel de proiecte ca prioritare.
„Toamna se numara kilometrii de autostrada“, spunea Emil Boc luna trecuta, la inaugurarea a 10 km. Iar decembrie este momentul in care punem in balanta bune si rele, ce am vrut sa facem si ce am reusit, unde ar mai fi loc de imbunatatiri astfel incat in noul an sa fim mai indrazneti in stabilirea obiectivelor si mai capabili de a le duce la indeplinire.
Romania a numarat toamna aceasta 10 km noi de autostrada, dar daca ne uitam la cei 42 km de anul trecut, nu parem a fi tocmai pe val din punctul de vedere al infrastructurii, iar 2011 se arata si mai dificil: Bechtel a anuntat ca va concedia peste 800 de angajati, din cauza lipsei frontului de lucru si a neplatii datoriilor de 73 de milioane de euro, de catre Statul roman, pentru lucrari deja realizate.
In urma cu cinci ani, furnizorii de pe piata constructiilor se aflau in plin avant operational si investitional, intr-un domeniu cu excelente perspective de dezvoltare. Rata mare de crestere a sectorului permitea tuturor celor dispusi sa investeasca adjudecarea unei parti din piata in expansiune, astfel ca firmele s-au concentrat doar asupra propriei strategii, protejandu-si astfel informatiile si fiind convinse ca se pot descurca independent. In 2010, prabusirea pietei a dus la revizuirea modului lor de lucru atat pe plan intern, cat si in raport cu ceilalti.
Prin statut, ARI si-a propus sa actioneze ca o entitate reprezentativa in domeniul furnizarii de servicii de inchiriere a utilajelor si echipamentelor pentru industrie sau constructii, care sa se implice activ la toate nivelurile, inclusiv acela al promovarii si determinarii unor schimbari si imbunatatiri reale ale legislatiei aferente, precum si al asigurarii unei aplicari corecte si eficiente a acesteia, in considerarea interesului comun al membrilor sai.