Utilaje
Firma de constructii Concefa din Sibiu - COFI - a finalizat fuziunea prin absorbtie a Bravcof Brasov, pe care a achizitionat-o inca din aprilie 2009. Tinta de valorificare a activelor acesteia s-a concretizat si printr-o tranzactie de peste cinci milioane de euro, suma ce a fost incasata la finalul anului trecut. Fuziunea a fost aprobata de actionarii Concefa in septembrie, cand au decis si suplimentarea capitalului social al Bravcof cu 835.000 de lei, pana la 19,7 milioane de lei.
La jumatatea lui ianuarie a fost semnat contractul de lucrari pentru sectiunea a doua a variantei de ocolire a Sibiului la standard de autostrada 14+860 - km 17+500 si reabilitarea DJ 106B, km 0+000-km 3+600.
Valoarea totala a contractului este de 9,85 milioane de euro (fara TVA), din care 75% din valoarea eligibila constituie finantare nerambursabila acordata de CE prin Facilitatea ex-ISPA, restul sumei fiind asigurat de Guvernul Romaniei prin bugetul de Stat.
Daca in urma cu 10 ani in Romania nu existau decat foarte putini operatori de salubritate, iar activitatile acestea apartineau serviciilor publice ale primariilor, mai apoi piata a inceput sa se dezvolte haotic, aparand foarte multi operatori atrasi de mitul sumelor mari care se invart in acest cerc. Cresterea numarului de operatori a fost oarecum moderata odata cu introducerea obligativitatii licentierii acestora, insa extinderea serviciilor de salubritate si in zonele rurale a dus la aparitia unui nou val de operatori.
Utilizarea cioburilor in procesul de fabricatie a sticlelor si borcanelor noi duce la scaderea cantitatii de CO2 emise in atmosfera, iar producerea sticlelor din cioburi reciclate economiseste energie. In plus, Uniunea Europeana ne-a impus ca pana in 2012 sa colectam 60% din ambalajele puse pe piata de catre producatori. Ca atare, era absolut necesara aparitia unei companii de reciclare a sticlei, initiativa sustinuta si de Administratia Fondului de Mediu.
Ca la fiecare inceput de an, toate institutiile isi anunta bilantul pe anul ce a trecut si planurile pentru cel care va veni. Pentru 2010, CNADNR are planuri mari care, daca vor fi puse in practica, ar face din sistemul rutier romanesc unul demn de lauda. Dar, daca ne gandim ca in 2009 abia a fost data in functiune o bucatica de autostrada de 42,3 km, pe segmentul Campia Turzii-Gilau, faptul ca in 2010 se va face receptia pentru 101,46 km pare a fi un vis frumos.