Utilaje
La aproape un an de la lansarea oficiala a noului model de constructii Volvo FMX, producatorul suedez propune o solutie care se potriveste „manusa“ pietei romanesti, ce abia da semne de revigorare dupa criza severa de pe acest segment: FMX Xpress. Aceasta se traduce in livrarea rapida (in nu mai mult de doua saptamani) a unei configuratii speciale Volvo FMX, impreuna cu o solutie de finantare flexibila prin Volvo Financial Services, aspecte demne de apreciat de catre constructorii romani, care au iesit din criza destul de sifonati din punct de vedere financiar si cu flotele de camioane mult reduse.
Dupa doi ani de restructurari si reasezari, Florea Grup, firma specializata in lucrari de constructii din cadrul grupului condus de fratii Marcel si David Florea, a inceput 2011 in forta, dorind sa sarbatoreasca implinirea a 15 ani de activitate cu rezultate cat mai bune. In concordanta cu volumul lucrarilor deja contractate, dar si cu speranta ca vor urma si alte proiecte importante, Florea Grup are planuri de investitii in valoare de circa cinci milioane de euro, atat in extinderea cu o statie de beton la Deva, impreuna cu toate utilajele aferente, cat si pentru echiparea cu utilaje performante, cea mai importanta fiind o statie de asfalt, pusa in productie si cu suportul unei finantari europene.
Vanzarile de utilaje de constructii au scazut in 2010 fata de 2009, dar au fost cu mult peste asteptari in ultimul trimestru al anului trecut, confirmand increderea furnizorilor in ceea ce poate aduce 2011, ca an preelectoral, la finalul caruia trebuie taiate cat mai multe panglici si inaugurati cat mai multi kilometri de autostrada, ca oricum pana la urmatorul an preelectoral nu prea vom mai vedea mare lucru.
Proiectele MTI pentru 2011 nu sunt cu nimic mai prejos decat asteptarile furnizorilor de utilaje.
Dupa o descrestere continua a pietei de inchirieri de utilaje in primul semestru al lui 2010, veniturile nete rezultate din chirii scazand cu 25-35%, din iunie lucrurile au cunoscut o oarecare imbunatatire, ce a continuat pana spre sfarsitul anului. Insa, potrivit Asociatiei Romane de Inchirieri (ARI), din pacate, frica inmagazinata in ultimii doi ani de cadere i-a facut pe jucatori sa nu indrazneasca inca sa propuna pietei niveluri de pret sustenabile pe termen lung.
Asa cum ati putut citi in numarul special din ianuarie al revistei Tranzit, Case a relansat la sfarsitul anului trecut gama Construction King, din care fac parte cele patru buldoexcavatoare ale seriei T. Am avut atunci ocazia de a sta de vorba atat cu Henrik Starup, CNH Vice President Construction Equipment Europe, cat si cu Ionut Roscoiu, CNH Business Manager Construction Equipment East Europe, despre situatia pietei de constructii din Europa in general si din Romania in special, dar mai ales despre modul in care Case si noile sale modele vor profita de revenirea acestui sector - din pacate numai in anumite state, printre care deocamdata nu se numara si tara noastra.