Utilaje
Directiva europeana MR2006/42, noul standard pentru macarale EN12999:2009 si introducerea motorizarilor Euro 4/5, pentru care unii constructori de camioane au operat modificari ale sasiului, au pus producatorii de echipamente in fata multor provocari in ultimii ani. Marile companii au facut fata cerintelor legate de siguranta in operare si au expus la IAA numeroase solutii, unele lansate in primavara la Bauma si altele prezentate in premiera chiar la Hanovra.
Demararea, la sfarsitul lui octombrie, a lucrarilor de reconstructie ecologica din cadrul proiectului „Zona Matasaru - O noua viata pe malul raului Arges”, este in fapt concretizarea parteneriatului dintre Lafarge si cea mai importanta organizatie internationala care deruleaza proiecte de conservare a naturii, WWF, incheiat in 2006, la scurt timp dupa incetarea activitatii industriale din zona.
Pentru furnizarea de utilaje de constructii, Cefin are un parteneriat cu cea mai mare firma de distributie de echipamente pentru acest sector din Germania, cu activitati de vanzare, inchiriere, buy-back, intretinere si mentenanta s.a.
„Mi-a placut foarte mult ideea de a aduce in Romania echipamente second-hand care au fost vandute cu un contract de intretinere si mentenanta, ceea ce ne ofera si noua siguranta ca acestea au fost pastrate in stare buna”, a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin, potrivit caruia, prin divizia de echipamente de constructii, clientii pot cumpara vehicule specializate rulate la 50-55% din pretul celor noi.
La inceputul lui septembrie, Anca Boagiu l-a inlocuit pe Radu Berceanu in functia de ministru al transporturilor, fiind preferata mai ales datorita experientei in domenii in care MTI a fost deficitar in ultimii ani: intocmirea de proiecte si atragerea de finantare externa.
Prima luna de mandat a fost destul de bogata in discutii cu oficiali europeni si institutii financiare, pe tema infrastructurii deficitare de la noi si a ratei foarte mici de absorbtie a fondurilor.
Exploatarea lemnului este o industrie cu traditie in tara noastra si se pare ca nu a fost atat de afectata de criza ca altele. Avantajul celor care fac exploatari forestiere a fost acela ca tarile in care Romania exporta lemn, cele arabe, nu au resimtit criza, asa ca cererea de export a fost relativ constanta. In rest, si ei au aceleasi probleme ca orice companie romaneasca: birocratie, fiscalitate, lipsa creditarii si a infrastructurii specifice.