Utilaje
Un loc aparte, fara ca asta sa insemne insa un numar mare de expozanti, l-au ocupat la Bauma echipamentele pentru uz municipal, in special cele de salubrizare. Cum principalii competitori ai germanilor sunt italienii, dar reglementarile din cele doua tari, in special cele referitoare la gradul de compactare, difera mult, la expozitie nu i-am vazut, in afara de producatorii locali, decat pe cehii de la Kobit. Cele mai multe firme sunt reprezentate si in Romania, iar din declaratiile lor ne-am dat seama ca cererea pe acest segment nu a scazut, nici la noi, nici in alte state, la fel de dramatic ca la alte tipuri de vehicule.
Iridex Group Constructii si Hidroconstructia au inaugurat la jumatatea lui mai un depozit de deseuri la Albota, parte a proiectului Managementul integrat al deseurilor solide in judetul Arges, care deserveste circa 500.000 de locuitori si a presupus si inchiderea vechilor depozite neconforme de la Albota, Campulung si Mioveni, pentru care Iridex a realizat mai multe sisteme de ecologizare: etanseizarea, colectarea controlata si statia de epurare a levigatului, sistemul de captare si ardere a biogazului.
Pornind de la vechiul FM, Volvo a dezvoltat anul acesta un nou model cu acelasi nume, pentru distributie regionala, si versiunea FMX pentru santier, lansata la Bauma si testata la sfarsitul lui mai in cariera de piatra Kallered de langa Göteborg. Si despre generatia anterioara FM se stie ca a fost folosita si de clienti din constructii, in special in estul si nordul Europei, dar versiunea care va fi disponibila din septembrie a fost imbunatatita atat din punct de vedere al robustetii, prin elemente noi, mai rezistente la lovire, cat si al manevrabilitatii pe teren accidentat, prin posibilitatea echiparii cu suspensii pe foi pe arc pe axa spate si, mai ales, prin folosirea schimbatorului de viteze I-Shift in varianta optimizata si adaptata pentru constructii.
Luna trecuta s-a semnat la MTI un ordin care permite circulatia cu 11,5 t/axa pe mai mult de 9.000 km de drumuri nationale, in loc de 3.000 km pana acum. Nu pentru ca ar fi fost reabilitate soselele, ci pentru ca, prin tratatul de aderare, Romania este obligata ca pana in 2013 sa aiba 11.000 km pe care sa se poata circula cu aceasta greutate. Asa ca deocamdata am modificat din condei incadrarea a peste 6.000 km de drumuri (urmeaza inca vreo 4.000), iar reabilitarea lor la propriu se va face cand vor fi bani.
E drept ca, asteptand momentul „1 ianuarie 2007“, noi vedeam in aderare o sansa de a fi obligati sa intram in randul lumii daca de buna voie nu puteam.
Atat expozantii, cat si vizitatorii si-au pus mari sperante in targul de la Bauma, daca nu pentru a incheia contracte ferme, macar pentru a stabili primele contacte ce ar putea constitui baza unei viitoare colaborari de dupa criza. Afectati de situatia economica actuala, de scaderile vanzarilor si ale preturilor, dar si de cresterile costurilor de productie, in special din cauza materiilor prime, participantii la targ si-au dat seama ca este momentul sa investeasca mai mult in promovare.