Utilaje

Legislatia restrictiva incurajeaza progresul
Created on Sunday, 01 January 2012 16:50 / Written by Beatrice Zavoeanu

Introducerea la inceputul lui 2011 a noilor legi referitoare la emisiile provenite de la motoarele diesel ale vehiculelor off-road i-a obligat, chiar si pe producatorii care in ultimii doi ani au tot cautat solutii de reducere a cheltuielilor si investitiilor, la lansarea unui numar mare de masini si utilaje de constructii cu motorizari noi. Insa noua norma Stage IIIB va intra treptat in vigoare pe teritoriul UE, in functie de puterea motorului, in 2011 legile acoperind doar sistemele de actionare de 130-560 kW, specifice unei game largi de echipamente grele utilizate in lucrari de terasamente si constructii civile. Si, chiar daca aceste masini ies pe piata la preturi mai mari decat predecesoarele lor, datorita tehnologiei si componentelor aditionale, ar trebui sa fie cu 5 pana la 15% mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

Autoritatile schimba foaia
Created on Sunday, 01 January 2012 16:46 / Written by Beatrice Zavoeanu

Chiar daca CNADNR a beneficiat de doua treimi din bugetul total de cheltuieli al Ministerului Transportului si Infrastructurii (MTI), respectiv de 9,6 miliarde de lei, anul trecut nu a reusit sa inaugureze decat un tronson de 14 km din autostrada Soarelui, la care s-a adaugat, la sfarsit de an, o portiune de 32 km din autostrada Arad-Timisoara, ambele proiecte fiind demarate in urma cu cativa ani si cu termene de finalizare deja depasite de constructori. Mai mult, desi in decembrie MTI trebuia sa inaugureze o portiune din autostrada Bucuresti-Ploiesti, finalizarea acestui tronson a fost amanata pentru cateva luni, evident, tot din vina exclusiva a constructorilor. Ca atare, autoritatile se pot „lauda” in 2011 doar cu demararea licitatiilor pentru 180 km de autostrada si cu rezilierea sau revizuirea unor contracte importante, intre care cel cu Bechtel, de la care au fost luate inapoi sase tronsoane din autostrada Transilvania, ce vor fi scoase la licitatie din nou anul acesta.

Utilajele performante, la dispozitia constructorilor
Created on Sunday, 01 January 2012 16:41 / Written by Beatrice Zavoeanu

Cu speranta ca primavara lui 2011 va aduce o inflorire, chiar si modesta, a pietei utilajelor de constructii, producatorii au folosit Salonul International de Echipamente Terasiere si de Constructii de la Verona (SAMOTER) drept prima modalitate de a aduce la cunostinta constructorilor, abia iesiti parca din hibernare, ca inca se investeste in cercetare si in dezvoltare, pentru ca pe santiere sa lucreze masini si utilaje moderne, confortabile si mai ales eficiente. Apoi, pe parcursul intregului an, producatorii au continuat sa-si completeze gamele si ofertele cu produse noi, axate pe controlul emisiilor, pe economia de energie si combustibil si, nu in ultimul rand, pe siguranta, aspecte care, sperau ei, sa convinga potentialii clienti ca produsele merita toti banii, chiar si in anul de criza 2011.

Regii asfaltului sunt si ai zapezii
Created on Thursday, 01 December 2011 20:11 / Written by Petronela Badescu

Luna trecuta, prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii, s-au modificat unele prevederi referitoare la prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice, cu scopul de a reduce costurile si timpii de interventie. Concret insa, aceste doua obiective trebuie atinse prin reducerea cu 20% a numarului de utilaje si dotarea lor cu echipamente de mare eficienta si, daca la primul e logic, nu stiu cum ne vom descurca in cazul celui de-al doilea.

Modele speciale off-road
Created on Thursday, 01 December 2011 20:07 / Written by Ion Matei

Scania isi extinde oferta de vehicule pentru constructii cu modele P si G, special proiectate pentru conditii de santier. Modificarile vizeaza designul cabinei in partea din fata, unde au fost adaugate diferite ranforsari pentru a proteja componentele vulnerabile, reducand astfel costurile de reparatii si evitand stationarile in service.  Ranforsarile barei de protectie, ale farurilor si scutului de sub motor sunt completate de functii specifice domeniului off-road, cum ar fi Scania Opticruise cu mod off-road, un nou sistem de control al tractiunii si un retarder nou cu
performante sporite la viteze mai mici, precum si inovatii la nivelul sasiului. Toate aceste noutati au putut fi testate luna trecuta intr-un santier situat la 80 km de Barcelona, care oferea conditii speciale de rampa accentuata, drum acoperit cu pietris si noroi, precum si teren accidentat.



Page 16 of 28