Utilaje
Situatia precara a pietei constructiilor din ultimii ani s-a reflectat in schimbari majore, de la preluari si aliante deseori surprinzatoare pana la restructurari ale activitatii producatorilor si dealerilor de echipamente. Un exemplu il ofera preluarea din 2008 a Cifa de catre Zoomlion Group, producator de top de echipamente de constructii din China, specializat in principal pe tehnologii si utilaje pentru proiecte de infrastructura. Cu scopul obtinerii unei societati cu adevarat comerciale, in cadrul Spanos Industria,reprezentanta Cifa in Romania,
Editia de anul acesta a expozitiei internationale de materiale, echipamente si tehnici pentru industria de constructii, Intermat, organizata o data la trei ani, a fost plasata sub semnul inovatiei, competitivitatii si dezvoltarii durabile. In acest context, nu numai producatorii de echipamente, ci si constructorii de camioane si-au dorit sa vina cu noutati. Renault Trucks a lansat la targul de la Paris o noua configuratie pentru aplicatii de santier,Premium Lander Tridem 8x4*4, iar Iveco a prezentat editia limitata Trakker Dakar.
Cum in prima parte a acestui an, in pregatirea conferintei Tranzit de la sfarsitul lui martie, interesul nostru pentru Cluj a fost mai mare decat pentru oricare alta zona a tarii, am avut ocazia de a afla de la directorul regional Ion Pantelimon care sunt principalele proiecte pe care le are in derulare in 2012 DRDP Cluj, ce fonduri le sunt alocate si de unde provin acestea, precum si ce atributii de control mai are institutia dupa aparitia ISCTR.
Aproape jumatate din proiectele cu finantare europeana, in valoarea totala de circa opt miliarde de euro, pe care Guvernul Romaniei si le-a asumat ca prioritare in negocierile cu FMI, s-au oprit sau au avansat foarte incet in primele doua luni din 2012, desi partea romana se angajase sa ridice gradul de executie aproape de 50%.
Si, desi noul ministru al transporturilor si infrastructurii este prea... nou in functie pentru a putea fi tras la raspundere, nu putem totusi sa nu tinem cont de parerea sa referitoare la numarul mic - cel mai mic din Europa - de kilometri de autostrada raportat la mia de locuitori pe care il are Romania.
In perioada 2011-2014, industria motoarelor pentru echipamentele de constructii va trebui sa faca trecerea de la normele EPA Tier 4 interim/UE Stage IIIB la Tier 4 final/Stage IV, prin reducerea nivelului de noxe cu 80%, de la 2,0 la 0,4 g/kWh. Acest lucru va duce la modificari ale motorului si ale sistemelor de post-tratare a emisiilor, producatorii de echipamente originale fiind fortati, la randul lor, sa reproiecteze masinile in vederea instalarii noilor sisteme.