Utilaje
Fortata de criza economica prelungita din 2008 incoace, piata de transport a atins apogeul profesionalizarii, iar Mercedes-Benz a ales sa raspunda acestei nevoi de maxima eficientizare prin dezvoltarea a cate unui vehicul pentru fiecare domeniu de utilizare. Astfel, Arocs a fost conceput din start pentru a face fata unor incarcaturi deosebite, cu un consum economic. Trenul de rulare a fost reproiectat in comparatie cu noul Actros, astfel incat sa ofere o tractiune optima in functie de conditiile de operare, o greutate proprie care permite preluarea unor sarcini utile mai ridicate decat modelele concurente si un sistem de virare precis si confortabil.
Reuniunea de primavara a membrilor Asociatiei Romane de Inchirieri (ARI) a pus pe tapet o serie de probleme locale sau generate de miscari internationale care afecteaza jucatorii autohtoni din industrie: posibilitatea ca venirea unor jucatori mari sa creasca presiunea pe preturi pe o piata deja afectata de o criza prelungita. Tot mai multi jucatori de pe piata, aflati teoretic in insolventa, nu mai au practic nimic de pierdut si isi joaca ultima carte pariind pe preturi de dumping.
Mercedes-Benz va alinia la Bauma nu mai putin de sase camioane Arocs, echipate special pentru constructii. Alaturi de acestea vor fi doua utilitare Sprinter si doua Vito, precum si trei Citan. Pentru aplicatiile grele in constructii, producatorul german va prezenta un Zetros (configurat special pentru mina) si un Unimog (cu macara Palfinger). Nu va lipsi nici brandul Fuso, reprezentat de modelul Canter, in mai multe versiuni de santier. In total vor fi ocupati 1.800 m2 - spatiu expozitional interior si exterior.
Vanzarile de echipamente au scazut fulminant in ultimii ani ca urmare a caderii pietei constructiilor, atat civile, cat si de infrastructura, si, chiar daca la inceputul anului trecut situatia parea sa isi revina, au urmat tulburarile politice care au oprit si ultimele investitii, astfel ca producatorii si vanzatorii de echipamente au fost nevoiti sa se adapteze conditiilor unei piete care acum este in expectativa. Terra Romania a redus stocurile, a modificat portofoliul de produse si s-a pregatit deja pentru anul acesta, care se pare ca va fi marcat de vanzarile de echipamente uzate.
Lista proiectelor de infrastructura care urmeaza sa fie finantate in 2013 include autostrazile Orastie-Sibiu (699 de milioane de euro din fonduri externe nerambursabile postaderare), Cernavoda-Constanta (435,4 milioane de lei, din care 9,8 din fonduri externe nerambursabile postaderare si 425,6 din fonduri externe rambursabile), Lugoj-Deva (430 de milioane de lei din fonduri externe nerambursabile postaderare), Bucuresti-Brasov (369 de milioane de lei din bugetul de stat), Arad-Timisoara si Bypass Arad (250,7 milioane de lei, din care 18,7 din fonduri externe nerambursabile postaderare si 231,9 din fonduri externe rambursabile), Brasov-Cluj-Bors (188,3 milioane de lei din bugetul de stat), Nadlac-Arad (170 de milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare) s.a.