Utilaje
Desi in ultimii ani producatorii de utilaje, camioane, remorci si suprastructuri de constructii au venit pe piata cu multe noutati, inovatii si imbunatatiri, companiile din domeniu, in special membrii ADUC, au considerat ca prezenta lor nu prea isi are rostul la targurile de specialitate organizate in Romania in ultimii ani, care pe de o parte aproape ca si-au pierdut specificitatea, iar pe de alta ofera spatii necorespunzatoare la preturi exagerat de mari. Ca atare, pentru a crea un mediu propice revigorarii relatiilor comerciale si parteneriatelor de afaceri autohtone din constructii, ADUC vine cu initiativa organizarii unui targ dedicat (UTICAM), in perioada 25-29 aprilie, in zona comerciala Baneasa, eveniment la care vor participa atat distribuitori de utilaje si de camioane pentru constructii, cat si companii din domenii conexe.
Dupa un an si patru luni, pe 10 februarie, Anca Boagiu a predat mandatul de ministru al transporturilor lui Alexandru Nazare, „omul sau de incredere“ din MTI. Inainte de acest moment a fost organizata o conferinta in cadrul careia Boagiu a prezentat bilantul prezentei sale la conducerea ministerului.
Fostul ministru al transporturilor a afirmat ca in timpul mandatului sau decalajul in absorbtia fondurilor europene a fost recuperat si, daca in 2007 nu fusese absorbit niciun euro, pana in prezent ministerul a reusit sa semneze contracte in valoare de 3,5 miliarde de euro cu finantare europeana, din care 536 de milioane de euro au fost efectiv absorbite in 2011, iar contracte in valoare de 1,9 miliarde de euro sunt in stadiu de executie. Pentru anul acesta se estimeaza ca suma pe care ministerul trebuie sa o primeasca de la UE este de 1,3 miliarde de euro.
Principalul eveniment de profil de anul acesta, Targul International de Echipamente si Tehnologie pentru Sectoarele Industriei si Prelucrarii Materialelor (INTERMAT), ce se va desfasura in perioada 16-21 aprilie, la Paris, se anunta deja plin de noutati. In ciuda crizei care parca in acest domeniu a batut usor in retragere, producatorii se vor intrece in lansari, demonstrand ca orientarea catre investitii in noi tehnologii, care sa faca utilajele tot mai atractive, este poate singura solutie de supravietuire in conditiile actuale.
GEFCO Romania a realizat la sfarsitul anului trecut un transport special de utilaje industriale produse de compania romaneasca World Machinery Works din Bacau pentru un jucator important din industria aeronautica localizat in apropiere de Paris. Livrarea, realizata impreuna cu casa de expeditii specializata in transporturi agabaritice Pa&Co, marcheaza intrarea GEFCO Romania pe piata industriei aeronautice.
Transporturile au fost facute intotdeauna de oameni harnici si mandri, a caror dorinta arzatoare a fost sa aiba o flota mare de camioane noi, ingrijite, bine echipate. Criza le-a naruit multora visele, flote intregi fiind decimate. Milioane de euro s-au volatilizat din afacerile de transport, prin reposedarea unor vehicule platite foarte scump in 2007-2008, cand bancile ii imbiau pe clienti cu credite cu dobanzi duble fata de cele practicate in vestul Europei. Locul entuziasmului din trecut a fost luat de precautie, iar transportatorii s-au vazut nevoiti sa o ia de la capat, cu seriozitate si o ambitie chiar mai mare decat la inceput.