PIATA
Daimler Trucks North America a introdus in premiera nivelul al doilea de automatizare pe camioanele Freightliner Cascadia in productia de serie, la cateva luni dupa ce Mercedes-Benz a lansat la IAA Hanovra noul Actros cu sistem care mentine camionul pe banda de mers gratie functiei de virare automata si accelerare/franare automate. DTNA a organizat demonstratii de condus si de franare pentru presa internationala si clienti nord-americani pe circuitul de viteza de la Las Vegas in timpul Consumer Electronics Show (CES) atat ale sistemelor automatizate abia introduse pe Cascadia, cat si ale primelor camioane si autobuze electrice testate pe continentul american. Targul de tehnologie a reprezentat locul perfect pentru Daimler de a-si face cunoscuta strategia de dezvoltare viitoare: 500 de milioane de euro vor fi investiti in camioane autonome in urmatorii 4-5 ani. Proiectul incepe in SUA, care detine infrastructura, tipul de operatiuni si legislatia cele mai apropiate de cele ideale pentru utilizarea vehiculelor autonome.
Printre ultimele generatii de telefoane mobile, camere foto si televizoare, targul de tehnologie de la Las Vegas, Consumer Electronics Show, a oferit vizitatorilor o multime de perspective asupra noului concept de transport autonom, de la autoturisme, shuttle-uri fara sofer si pana la elicoptere sau camioane. In standurile producatorilor de autovehicule, alaturi de masinile autonome la loc de cinste au fost expuse si cele cu propulsie electrica sau hibrid. Pe langa Urbanetic, un concept de vehicul autonom, Mercedes-Benz a lansat si noul CLA la CES.
Peterbilt Motors, companie a grupului PACCAR, a prezentat modelul de camion 220 EV din gama medie, complet electric. Acesta completeaza gama de vehicule electrice Peterbilt, alaturandu-se modelelor 520EV si 570 EV lansate anterior. In total, Peterbilt va avea peste 30 de vehicule electrice in functiune pana la sfarsitul lui 2019, modelele putand fi utilizate in aplicatii precum colectarea deseurilor sau livrari in zone urbane si regionale. Modelul 220EV, cu zero emisii, este actionat de doua baterii TransPower cu un total de 148 kWh si eAxle Meritor Blue Horizon, cu doua viteze. Vehiculul beneficiaza de o autonomie de 100 de mile, avand capacitatea de a se incarca intr-o ora cu ajutorul unui sistem DC de incarcare rapida, ceea ce il face ideal pentru operatiuni de preluare si livrare locale, oferind in acelasi timp performante si experiente de conducere premium pentru sofer si utilizator. Livrarea noului model va incepe in vara, sase unitati urmand sa fie livrate unui client important.
... dupa o competitie dura, decisa in ultimul moment - desi invingatorul a condus in clasamentul general aproape cap-coada - si cu unele greseli organizatorice legate de sistemul de calcul al timpilor. Campionul din acest an este Eduard Nikolaev (Kamaz), intrat pentru a patra oara in posesia titlului la Dakar. L-au urmat Dmitry Sotnikov (Kamaz), singurul pilot rus din concurs care nu a castigat pana acum aceasta competitie, dar care a fost al doilea si in 2017, si Gerard De Rooy (Petronas De Rooy Iveco), invingator de doua ori in cel mai dur raliu al lumii, in 2012 si 2016.
Echipa belgiana de raliu VDR Truck Racing a concurat pentru prima data la editia din 2019 a raliului Dakar la volanul unor camioane Ford Trucks din seria dedicata constructiilor, dar adaptate special pentru cea mai dura competitie de acest fel din lume. Ele au fost conduse de Yves Rutten si Peter Van Delm, care au concurat ambii pentru prima data la Dakar in 2009.