PIATA
Avand in centrul preocuparilor sale reducerea costurilor pentru transportatori, Krone a pus intotdeauna accentul pe fiabilitatea si rigiditatea semiremorcilor, siguranta marfii si a soferului. In februarie anul acesta, Krone s-a clasat cu semiremorcile sale pe locul intai la Image Awards Germania, in baza unui studiu independent realizat de compania de cercetare de piata Kleffmann pentru revista VerkehrsRundschau in urma unor interviuri individuale cu 660 de manageri de flota. Modelul sau cel mai apreciat de transportatori, Profi Liner, era deja in versiunea existenta inainte de IAA un produs matur, testat si confirmat de piata in ceea ce priveste fiabilitatea si costurile de operare scazute, precum si in ceea ce priveste valoarea de revanzare. Si totusi, in toamna la IAA, Krone a reusit sa surprinda cu modelul Profi Liner New Generation prezentat, adoptand solutii constructive noi, in scopul optimizarii greutatii proprii, traduse mai departe in reduceri ale costurilor de exploatare pentru transportatori.
Operatorul lituanian de transport si logistica si-a inaugurat un nou sediu, la Poznan (Polonia), un pas important spre atingerea obiectivului sau de a se dezvolta si de a ajunge sa aiba, pana in 2021, 10.000 de ansambluri si 20.000 de soferi - in prezent are 5.600 de ansambluri cu remorci si 5.800 cu semiremorci in Europa, Scandinavia, Rusia si CSI si peste 14.000 de angajati. Pana la final de 2019 vor fi 300 de camioane inmatriculate la Poznan si circa 750 de soferi vor lucra in cadrul acestei filiale, asa cum declara Donatas Nacajus, directorul de transport Girteka Logistics. Acest oras a fost ales datorita pozitiei geografice avantajoase, aproape de granita cu Germania si de autostrada A2, una dintre cele mai importante din Europa, dar si pentru ca are una dintre cele mai bune universitati tehnice din Polonia, ceea ce permite accesul la o baza mare de selectie a unor specialisti in managementul transportului.
Piata de transport expres este una in continuare ofertanta, in special pentru transportatorii care fac parte dintr-un grup si care se folosesc astfel la maximum de sinergiile create, insa costurile pentru transportul just-in-time sunt si ele pe masura, motiv pentru care eficienta operationala este cea care face diferenta intre profit si pierdere, asa cum este situatia in cadrul LPX Trans Romania, parte a LPX Group Belgia. Cu volume in crestere si investitii noi in flota, compania cu sediul in Prahova a inchis 2018 cu o cifra de afaceri de 7,6 milioane de euro, in crestere cu circa 6% fata de 2017.
In conditiile in care transportul containerizat sta la baza suppy chain-ului global, din moment ce aproape toate bunurile ambalate ajung astfel in porturile maritime europene, Schmitz Cargobull a decis reintroducerea sasiurilor pentru containere S.CF in portofoliul sau incepand din acest an, in trei versiuni, care vor fi dezvoltate de producatorul german si fabricate de partenerul sau turc Koluman Otomotiv Endüstri
Dupa scaderea dramatica de luna trecuta, in perioada 21.01.2019-19.02.2019 exporturile inregistrate pe barometrul TimoCom s-au recuperat putin, in paralel cu o contractare evidenta a importurilor.
Astfel, cele mai mari cresteri ale exporturilor, in relatiile legate de Romania, s-au inregistrat in Italia, Franta si Cehia, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 27/73, 14/86, respectiv 13/87, fata de 12/88, 9/91, respectiv 8/92, cu o luna in urma. De cealalta parte, singurele scaderi au fost inregistrate pe Bulgaria (de la 20/80 luna trecuta la 14/86) si Ungaria (de la 19/81 la 16/84).