PIATA
Pe fondul crizei tot mai mari de soferi profesionisti, solutii identificate si care pot fi puse relativ usor in practica sunt scaderea varstei de la care o persoana poate aplica pentru permis de conducere categoria C de la 21 la 18 ani si posibilitatea obtinerii atestatului profesional in Romania de catre soferii extra-comunitari. Pentru aceasta din urma este necesara modificarea legislatiei, in vederea examinarii conducatorilor auto nu doar in romana, ci si intr-o limba de circulatie internationala. Astfel, MT lucreaza deja la un proiect de ordin de ministru care sa permita examinarea soferilor straini in limba engleza si, in paralel, a contactat MAI in vederea reducerii varstei de scolarizare pentru permisul de conducere profesionist.
Negocierile pe marginea pachetului rutier sunt dure si au ajuns intr-un punct critic, in conditiile in care anul viitor vor fi alegeri euro-parlamentare, a explicat Marius Alban. De la 1 ianuarie 2019 Romania va prelua presedintia Consiliului Uniunii Europene. „Din toate discutiile derulate in ultima vreme reiese faptul ca dintre cele 38 de dosare europene deschise in prezent pe toate modurile de transport, pe care le vom prelua anul viitor, pachetul rutier este cel mai important.“
La finalul lunii septembrie a.c., in Romania lucrau legal, cu contracte individuale de munca active, inregistrate in Registrul General de Evidenta a Salariatilor in format electronic (REVISAL), aproape 24.000 de expati, inclusiv apatrizi. Excluzandu-i pe acestia din urma, angajatorii romani totalizau o forta de munca din afara spatiului UE de circa 17.800 de straini, cei mai multi din Turcia (3.716), China (2.155) si Vietnam (1.905). Printre domeniile preferate de acestia se numara constructiile, industriile constructoare si prelucratoare sau HoReCa - restaurantele, acolo unde activeaza cei mai multi lucratori non-UE, dupa cum arata datele obtinute de Tranzit de la Inspectia Muncii, institutie aflata in subordinea Ministerului Muncii. Aceleasi date ne spun ca in Transporturi, pe mai multe coduri CAEN aferente acestui domeniu, inclusiv operatori de transport persoane, lucreaza aproximativ 700 de persoane din afara UE, numar insuficient daca ne raportam la intreg parcul auto comercial.
CTE Trailers si-a propus sa marcheze sarbatorirea Centenarului Romaniei printr-o contributie speciala la dezvoltarea industriei transporturilor. „Am crescut impreuna - de aceea ne-am propus sa facem acum ceva deosebit pentru a sprijini segmentul de retail al companiilor de transport si pentru a-i ajuta pe cei la inceput de drum. Astfel, oferim cu prilejul Centenarului o suta de semiremorci Krone Mega Liner la un pret preferential si sustinem o dobanda speciala de 1% la finantarea prin Impuls Leasing. Ca si confirmare a seriozitatii cu care am construit pana acum, la nivelul bilantului pe 2017 ne situam pe locul intai la semiremorci si suprastructuri in topul firmelor cu capital integral romanesc.”, declara Mihai Dinu, Managing Partner la CTE Trailers.
C.H. Robinson este unul dintre primii trei operatori 3PL din lume si are o istorie de mai bine de un secol, iar la inceputul anilor '90 a intrat si in Europa, o piata mai mare decat cea de origine, America de Nord, si cu potential mai important de dezvoltare, dar si mai complexa prin faptul ca este formata din 28 de state cu limbi, culturi si uneori reglementari de transport diferite. In ciuda deosebirilor dintre cele doua zone economice, C.H. Robinson a venit in Europa cu aceeasi organizare din America - nu are active proprii si se ocupa initial doar de transport in camioane complete (intre timp insa a inceput sa ofere si servicii conexe) - poate una dintre diferentele cele mai importante fiind aceea ca, din cauza diversitatii pietei europene, e nevoie de filiale in cat mai multe state, in timp ce in