PIATA

Solutiile viitorului bat deja la usa
Created on Monday, 29 October 2018 13:05 / Written by Petronela Badescu

IAA Hanovra 2018 a insemnat pentru producatorii de camioane ocazia de a prezenta, cu mult fast, nu atat varfuri de gama si vehicule exclusiviste, unele in editie limitata, ci mai ales puncte de vedere referitoare la solutiile de transport ale viitorului. Momentul in care camioanele electrice vor intra mai serios in paine in distributia urbana bate la usa, astfel ca unele companii au anuntat deja rezultatele testelor in conditii reale si au inceput sau vor incepe foarte curand sa le ofere spre vanzare, in timp ce pentru transport pe distante lungi gazul ramane de baza, insa, cum motoarele cu acest tip de propulsie nu mai sunt tocmai o noutate, toti ochii se indreapta acum spre pasii care se fac in dezvoltarea de camioane autonome care sa mearga in convoi.
 

Primul stand din istoria expozitiei fara niciun motor diesel
Created on Monday, 29 October 2018 13:04 / Written by Petronela Badescu

Iveco a expus la IAA Hanovra, in cadrul Zonei de Emisii Reduse, 18 modele deja disponibile pe piata - si unele chiar premiate - care nu folosesc deloc motorina, ci sunt electrice sau pe CNG ori LNG, si acopera toata gama de aplicatii de transport. Prin prezentarea intregii sale oferte de vehicule cu tractiune alternativa, dar si prin masa rotunda pe care a organizat-o, „Tranzitia energetica spre un viitor sustenabil“, si prin mai multe work-shop-uri, producatorul italian isi face cunoscuta, in colaborare cu clienti, parteneri si carosieri, viziunea sa pe termen lung referitoare la transport.
 

Avantaj concurential prin contracte spot
Created on Monday, 29 October 2018 12:30 / Written by Beatrice Zavoeanu

Compania ieseana HTR Spedition, filiala a grupului german Hegelmann, desi intrata de curand pe piata din Romania, a reusit, efectuand transport intracomunitar, sa adauge de la an la an un plus de cinci milioane de euro la cifra de afaceri, trend care se pare ca se va confirma si la finele anului acestuia. Secretul reusitei remarcabile consta in asumarea riscului de a nu pune cele 130 de camioane la lucru pe baza unor contracte fixe, ci de a „vana“ in permanenta curse spot, ce se pot efectua - mai ales in perioadele de varf, in care cererea de transport este foarte mare - la tarife absolut exceptionale, care asigura un profit/cursa pe masura.
 

UNTRR solicita desecretizarea scrisorii Comisiei Europene referitoare la RCA
Created on Monday, 29 October 2018 12:29 / Written by Cristiana Sandulescu

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita Guvernului, Ministerului Finantelor Publice (MFP), Ministerului Afacerilor Externe (MAE) si Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) desecretizarea scrisorii primite de la Comisia Europeana (CE) in data de 19 iulie 2018, de punere in intarziere cu privire la normele referitoare la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA). In cadrul scrisorii, Comisia Europeana (CE) solicita autoritatilor romane modificarea catorva articole din legislatia RCA actuala, ceea ce ar putea conduce din nou la cresterea tarifelor.
 

Digitalizarea si condusul autonom vor injumatati costurile de distributie pana in 2030
Created on Monday, 29 October 2018 12:28 / Written by Aurora Negutu

Digitalizarea, procesele de automatizare si vehiculele de distributie vor reduce costurile logistice pentru transportul standardizat cu 47% pana in 2030, portivit unui raport PwC.
Potrivit „Global Truck Study 2018“ in jur de 80% din economia de costuri este atribuit reducerii de personal in transporturi si logistica. In plus, cresterea eficientei va fi enorma: camioanele autonome vor fi capabile, de exemplu, sa parcurga 78% din timp incepand cu 2030, spre deosebire de 29% pana in 2030. Asta pentru ca nu vor mai exista timpi morti generati de pauzele de condus.
 



Page 45 of 232