PIATA

Desi absolut necesar, este cam greu de obtinut
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:51 / Written by Trafic Media

La aproape doi ani de la introducerea obligativitatii privind dovada platii contributiilor sociale in Romania pentru soferii profesionisti, procedura depunerii dosarului in vederea obtinerii certificatul A1 ramane la fel de birocratica, insa se constata o mai mare rapiditate in ceea ce priveste obtinerea propriu-zisa a documentului, datorita faptului ca si transportatorii, dar si inspectorii Directie Internationale din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice (CNPP) sunt familiarizati cu procedura. Am incercat sa aflam de la managerii mai multor companii de transport care sunt problemele cu care s-au confruntat in obtinerea acestui certificat, daca au fost controlati privind formularul A1 si ce s-a intamplat in situatia in care soferii pentru care au obtinut documentul au migrat catre alte firme. Astfel, intregul proces de obtinere a formularului s-a dovedit a fi unul anevoios, atat din punct de vedere al birocratei necesare pentru a pune cap la cap toate documentele de care angajatorul are nevoie pentru obtinerea certificatului de detasare, cat si ca timp de asteptare ca formularul sa-i parvina efectiv.
 

Proiecte ambitioase pentru Romania la presedintia Consiliului Uniunii Europene
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:50 / Written by Trafic Media

Ministrul interimar al transporturilor, Rovana Plumb, a prezentat pe 22 ianuarie, in fata europarlamentarilor din Comisia de Transport si Turism a Parlamentului European (TRAN), obiectivele Romaniei la presedintia Consiliului Uniunii Europene. Printre acestea se numara dezvoltarea retelei TEN-T de drumuri europene, dar si cresterea conectivitatii si mobilitatii sustenabile.

Un adevarat rege al soselelor
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:40 / Written by Trafic Media

Volvo Trucks vinde cateva mii de FH16 pe an, cei mai multi dintre clientii acestui model special, mai ales ai celui cu motor de 750 CP, fiind transportatorii de echipamente de constructii sau de marfuri agabaritice, in general, sau firme care conduc exploatari forestiere. Cu FH16 din parcul demo al Volvo Romania pentru caravana aniversara am parcurs drumul Bucuresti-Cheia-Brasov-Bran-Pitesti-Bucuresti anul trecut, prilej cu care am putut trece in revista cele mai importante echipari optionale oferite de Volvo Trucks, dar si provocarile cu care se confrunta zi de zi soferii pe soselle din Romania.
 

2018, un an record: cel mai mare volum de vehicule comerciale noi vandute in UE din 2007 incoace
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:37 / Written by Trafic Media

Potrivit ACEA, in 2018 cererea de vehicule comerciale in UE s-a majorat cu 3,2% fata de 2017, marcand al saselea an consecutiv de crestere. Aproape 2,5 milioane de vehicule comerciale au fost inmatriculare in intreaga UE, reprezentand cel mai mare volum din 2007 incoace. Cererea a scazut in Italia (-4,1%) si Marea Britanie (-1,9%), dar Spania (+6,5%), Franta (+4,9%) si Germania (+4,6%) au avut rezultate foarte bune in 2018. De asemenea, in Romania evolutia a fost pozitiva, de la 23.160 de unitati in 2017, la un total de 25.812 de vehicule inmatriculate (+11,5%).

Abuzurile la controlul tahografului, greu de parat
Created on Wednesday, 30 January 2019 15:36 / Written by Trafic Media

Daca pana in urma cu cativa ani magnetul era cel mai frecvent instrument de manipulare a tahografului, iar autoritatile de control depistau foarte usor utilizarea acestuia, in ultimul timp controalele s-au „specializat“ pe identificarea oricarei anomalii in sistemul tahograf. Calibrarea necorespunzatoare a aparatului tahograf este, de asemenea, o „prada usoara“, iar bariera lingvistica reprezinta pentru majoritatea soferilor un obstacol greu de depasit. Sunt si situatii, insa, cand, in urma controalelor efectuate de diferiti inspectori din Uniunea Europeana, se dau amenzi abuzive, fara a fi incalcata vreo prevedere legala la momentul controlului in trafic. Pentru a reduce cat mai mult daunele, operatorii de transport sunt sfatuiti sa isi instruiasca soferii asupra diferitelor situatii cu care se pot intalni in caz de control si, cel mai important, sa fie siguri ca aparatele tahograf au fost bine calibrate si verificate.
 



Page 39 of 232