PIATA

In parcarile din Germania, unul din cinci soferi au fost gasiti cu alcool in sange
Created on Thursday, 28 February 2019 10:30 / Written by Beatrice Zavoeanu

Accidentele grave sunt cauzate adesea de faptul ca soferii de camioane conduc sub influenta alcoolului consumat duminica, in perioada de odihna. Prin urmare, ofiterii de politie si-au sporit controalele in parcari, luni, inainte de plecare, iar rezultatele ultimului control publicat de TISPOL sunt ingrijoratoare. Astfel, din cei 328 de soferi de camioane verificati, 68 au avut alcool in sange, iar 48 au primit interdictie de a pleca in cursa (19 soferi au avut o concentratie de alcool intre 0,5 si 1,09%o, 25 peste 1,1%o, iar cea mai mare valoare a fost de 2,34%o).

Camioanele proprii, o povara a carei eliminare se doreste tot mai mult
Created on Thursday, 28 February 2019 10:09 / Written by Petronela Badescu

Practica de a incuraja soferii sa lucreze pe cont propriu, de obicei ca tractionisti, dar nu numai - unii dintre ei ajung sa cumpere si semiremorci si chiar sa aiba mai mult de un camion, devenind, la randul lor, mici angajatori - este tot mai intalnita in Romania. Am regasit-o si in strategia A&A Transporturi Speciale, al carei administrator, Alin Moldovan, are o experienta de 17 ani in domeniu, muncind nu doar ca manager, ci si ca sofer, atat in Europa, cat si in SUA. Modul de lucru de peste ocean - unde criza de soferi a inceput mai devreme decat la noi si este mai puternica - dar si analiza comparativa a activitatii firmelor de acolo care aveau numai/preponderent semiremorci si a celor care foloseau si camioane, si semiremorci proprii, l-au facut sa incline spre prima varianta, mai rentabila, din punctul sau de vedere, nu atat pentru ca aduce un profit mai mare in perioadele bune, ci mai ales pentru ca diminueaza pierderile in lunile cu volume mici de transport, in care povara salariilor soferilor sau a costurilor fixe aferente camioanelor este semnificativa pentru o flota care sta mai mult pe dreapta. O alta idee care a permis dezvoltarea continua a firmei a fost intrarea pe piata transportului de role de tabla, pe care putini operatori se incumeta o abordeze, dar unde volumele sunt in continua crestere.
 

Volume mai mici in 2019, un an de asteptare
Created on Thursday, 28 February 2019 09:55 / Written by Alexandru Ionescu

Flotele de pe zona Moldovei s-au contractat in ultimul an, in special in cazul operatorilor mici, care au promis mult si nu si-au facut bine calculul, insa companiile serioase nu vor disparea de pe piata, crede Alin Cretu, administratorul firmei sucevene AC Mobile, presedinte al Asociatiei de Transport Bucovina si prim-vicepresedinte FORT pentru transport de marfa. In contextul schimbarilor legislative anuntate prin Pachetul Mobilitate 1, compania anunta ca 2019 va fi un an de asteptare in ceea ce priveste investitiile in flota, transportul comunitar continuand sa fie principalul pol de activitate, in conditiile lipsei de infrastructura in zona Moldovei. AC Mobile activeaza in transportul expres de componente auto, segment pe care estimeaza o scadere a volumelor de 20-30% anul acesta.
 

Perturbare in lantul de aprovizionare, dar si oportunitate pentru multe companii
Created on Thursday, 28 February 2019 09:53 / Written by Aurora Negutu

In termeni amiabili sau fara acord, cel mai probabil Marea Britanie va parasi UE la finalul lui martie, iar asta va aduce de la sine si modificari ale schimburilor comerciale cu celelalte state europene, mai ales din perspectiva vamala si supply chain. In contextul pregatirilor pentru un Brexit dur, companiile romanesti implicate in relatii bilaterale cu UK trebuie sa ia masurile necesare pentru o minima perturbare a activitatii dupa 29 martie 2019. Pentru importurile de marfuri din UK, pe langa formalitatile vamale, care ar putea genera intarzieri in cascada pe intregul lant logistic si de transport, trebuie sa se aiba in vedere si costurile suplimentare generate de taxele vamale datorate. In contextul unei rupturi fara acord, se va aplica nivelul standard al taxelor vamale stabilit de UE pentru importuri. Totusi, pentru TVA datorata in vama pentru importul de marfuri cu provenienta UK pentru care formalitatile vamale de punere in libera circulatie sunt efectuate in Romania, importatorii care sunt operatori economici autorizati (AEO) vor avea in continuare un tratament preferential, similar cu cel al achizitiilor intracomunitare de bunuri.
 

Romanii reprezinta 9% din imigrantii Marii Britanii
Created on Thursday, 28 February 2019 09:50 / Written by Aurora Negutu

Prezenta cetatenilor din alte state UE a ajuns la 5,5% (3,6 milioane) din totalul de locuitori pe care ii are Marea Britanie, cu o crestere semnificativa de la an la an. Polonia este tara cu cea mai mare participare in randul imigrantilor, cu 28%, urmata de Romania (9%) si Lituania (6%).
Cetatenii UE se bucura de libera circulatie, iar asta inseamna ca pot studia si lucra pe teritoriul UK, drepturi care vor continua si dupa retragere, in perioada de tranzitie, pana la 31.12.2020.



Page 37 of 232