PIATA
460 CP la 1.700-1.800 rpm
Cuplu maxim: 2.300 Nm la 1.050-1.300 rpm
Putere maxima VEB+: 375 kW la 2.300 rpm
Cutie de viteze: I-Shift AT2612F
Suspensie fata/spate: foaie de arc/aer
Axa spate cu reductie simpla, raport de transmisie 2,64-1
Anvelope fata Michelin X Line Energy 385/55 R 22.5
Anvelope spate: Michelin X Line Energy 315/70 R 22.5
Amprenta de carbon este mai buna la LNG, insa VECTO nu este inca disponibil pentru gaz. VECTO stabileste o medie a emisiilor pentru toata industria din Europa, care va fi baza pentru pragurile ce vor fi stabilite ulterior pentru 2025-2030. Valorile nu se calculeaza numai in functie de motor, ci si de anvelopele alese, de cabina, remorca etc. „Este o provocare mare pentru toata industria auto. Si, daca nu ne conformam legislatiei pana in 2025, amenzile sunt atat de mari incat am castiga mai multi bani daca tinem camioanele in curte si nu le mai vindem”, a spus Calle Wiman.
Transferul volumelor de marfa transportata de pe sosea pe calea ferata a avut initial ca scop descongestionarea drumurilor si reducerea poluarii, dar, in conditiile in care cantitatea de marfuri creste, iar criza de soferi dureaza de ani buni, poate fi o solutie si la problema lipsei de personal. Pentru a afla daca intermodalul a rezolvat macar in parte criza de soferi si cum anume, sau daca are potential pe termen mediu sa faca asta, am stat de vorba cu managerii a trei firme de transport cu activitate in Romania.
In conditiile schimburilor comerciale intercontinentale tot mai intense, transportul in containere reprezint un segment atractiv, cu volume in crestere la nivel european, dar nu foarte tentant pentru operatorii romani, deoarece presupune gestionarea mai multor documente, deci si riscuri mai mari la manevrarea lor incorecta, precum si eforturi organizatorice - si uneori financiare - importante pentru ca marfa sa nu intarzie la incarcarea pe vapor. Dispecerii au nevoie de viziune pentru a gasi solutii la problemele inerente din trafic, iar soferii trebuie sa treaca teste dure de securitate pentru a intra in porturi, ambele categorii de personal fiind si greu de gasit, si costisitor de instruit. Totusi, Oia Trans a crescut, in mai putin de cinci ani de prezenta pe piata, de la sapte la 40 de camioane proprii, si a castigat aprecierea clientilor mai ales pentru performanta activitatii de planificare si coordonare a transportului.
Daca, la nivel european, transportul containerelor frigorifice a inceput foarte bine anul, volumele fiind in crestere, pe segmentul de marfuri generale se constata o diminuare a volumelor in ultimii trei ani, dupa cum constata managerul Alvalexino, una dintre cele mai vechi companii romanesti de transport containere, care de circa sapte ani s-a reorientat cu precadere spre international. Pentru anul acesta, investitiile in flota sunt puse in stand-by, in asteptarea noilor reguli din Pachetul de Mobilitate.