PIATA

Trenurile rutiere, o optiune si pentru Europa
Created on Monday, 10 June 2019 16:10 / Written by Trafic Media

„Mai multi emu au explodat intr-un nor de pene“, explica soferul unui tren rutier de 53,5 m cand il intrebam de ce are sange in partea din fata a camionului sau Mack cu bot. Dar sigur ca emu nu sunt principalul motiv pentru care toate vehiculele grele din Australia sunt echipate cu bull-bar (aka-roo-bar). Aici sunt mult mai multi canguri decat oameni si ei au obiceiul obraznic de a sari in fata camioanelor. Iar daca lovesti un cangur la viteza de 100 km/h asta va produce daune serioase. Chiar si cu un bull-bar, probabil ca impactul va distruge ansamblul farurilor si atunci carcasa are toate „sansele“ sa cada sub camion, atragand si alte componente.

Cum sa dai cu spatele
Created on Monday, 10 June 2019 16:07 / Written by Trafic Media

Este usor sa te ingrijorezi cand conduci un tren rutier si dai cu spatele, din cauza multiplelor puncte de articulatie, dar exista o regula de aur pe care trebuie sa o urmezi: de fiecare data cand adaugi un punct de articulatie schimbi modul in care invarti de volan.
La B-double (cu doua puncte de articulatie): daca vrei ca semiremorca sa mearga la dreapta, mana dreapta e in jos si invers.
La B-triple (cu trei puncte de articulatie): daca vrei ca semiremorca sa mearga spre dreapta, mana stanga e jos si invers.
La BAAB quad (cu cinci puncte de articulatie) - atasarea unui dolly aduce doua noi puncte de ­articulatie. Deci, la fel ca la B-triple, daca vrei ca semiremorca sa o ia la dreapta, mana stanga e sus si invers.

Distantele de oprire
Created on Monday, 10 June 2019 16:05 / Written by Trafic Media

In trecut trenurile rutiere aveau distante de oprire similare cu cele ale omonimelor lor de pe calea ferata.
Dar in ultimii ani lucrurile s-au imbunatatit considerabil. Manton spune ca un ansamblu tipic format dintr-un camion Volvo si o semiremorca, de 43 t, va opri in 170 m cand circula cu 90 km/h sau in 195 m la 100 km/h, in timp ce unul de 120 t va avea nevoie de 250-300 m.

Volvo in Australia
Created on Monday, 10 June 2019 16:05 / Written by Trafic Media

Volvo este prezent in Australia din 1996 si din 1972 are la Brisbane o fabrica de asamblare a camioanelor de care compania este foarte mandra, asa cum arata inscriptionarea vehiculului cu verde si galben.
Pe poarta acestui centru de productie ies modele FM, FH si FH16 care folosesc 30% componente locale. Dar gasirea unor furnizori australieni a fost o provocare la inceput, deoarece industria producatoare de masini fusese decimata. Toyota, Holden si Ford isi incetasera fabricarea de autovehicule, ceea ce a dus la inchiderea unor furnizori de piese.
In fabrica Volvo lucreaza 560 de angajati, la care se adauga cei 50 de ingineri de la departamentul de Cercetare si Dezvoltare.

Seria conferintelor Tranzit a inceput la Suceava
Created on Wednesday, 24 April 2019 14:35 / Written by Trafic Media

Deja traditionala conferinta organizata de revista Tranzit pentru operatorii din zona Moldovei s-a desfasurat anul acesta, pentru prima data, la Suceava, intr-un judet care concentreaza cel de-al cincilea parc auto din Romania, parc auto romanesc, fara filiale ale unor multinationale, asa cum este cazul celorlalte zone din Top 5.
Reprezentantii autoritatilor si profesionistii pietei au dezbatut si de aceasta data subiectele de maxim interes pentru orice firma ce activeaza in industria de transport - Pachetul Mobilitate 1, Brexit, criza de soferi, dumpingul social, formularul A1 etc. - si au primit noi sfaturi referitoare la un control mai bun al costurilor, teme despre care puteti citi pe larg in urmatoarele pagini ale revistei.



Page 30 of 232