PIATA
Cel mai mare lant de supermarket-uri din Romania foloseste in flota sa sapte vehicule pe gaz natural comprimat (CNG), iar proiectul urmeaza sa fie extins cu inca opt. Masinile apartin partenerilor Mega Image, insa directia si strategia este data de retailer, care s-a convins de fiabilitatea acestei solutii alternative incepand cu octombrie 2017, atunci cand primul vehicul a fost testat in conditii reale. Daca pe partea de mentenanta datele preliminarii nu pot fi inca luate in calcul, din punct de vedere al optimizarii de cost, reducerea consumului de combustibil calculata pentru doua vehicule a fost intre 15 si 25% pe o distanta de circa 7.000 km.
In intampinarea initiativei producatorilor si retailerilor de a-si reduce amprenta de carbon, Denisson Energy, companie membra a grupului Antares, in parteneriat cu Asociatia Gazului natural pentru vehicule - NGVA Romania - are in derulare un proiect de constructie a noua statii publice de alimentare cu CNG de-a lungul retelei TEN-T. Valoarea totala a proiectului CNG Romania se ridica la 5,2 miliarde de euro, din care 85% reprezinta finantare de la Uniunea Europeana.
In incercarea de a acapara si mai multa cota de piata la nivel global, Renault se va baza pe cele trei noi modele prezentate recent, prin intermediul carora doreste sa ofere un design mai atragator, completat cu un confort mai bun, echipamente inovatoare si servicii personalizate. Noutatile au fost prezentate in cadrul unei conferinte organizate la Paris luna trecuta.
Cu vanzari record pe segmentul LCV-urilor in 2018, in crestere cu 34% fata de anul precedent, Grupul Renault urmareste sa isi extinda pozitia de lider pe segmentul utilitarelor pe noi piete la nivel global, iar aceasta strategie include si reinnoirea gamei. Motiv pentru care, pe 23 aprilie, producatorul francez a dezvaluit trei modele noi, lansate sub brandul Renault Pro+: Master, Trafic si varianta electrica a lui Kangoo, prezentata sub forma unui concept, care prefigureaza noua gama disponibila din 2020.
Pe 24 si 25 mai s-a desfasurat la Södertälje (Suedia) finala europeana a Scania Driver Competitions, la care au participat 30 de soferi profesionisti, printre care si romanul Eugen Grigore. Invingatorul, din cei peste 20.000 de conducatori auto inscrisi in competitia din acest an, a fost Andreas Nordsjø (Norvegia), care a primit ca premiu un camion Scania in valoare de 100.000 de euro. Acesta a fost urmat de Fredrik Arwidmark (Suedia) si Pjotr Dovengiewics (Polonia), recompensati si ei cu premii oferite de Scania si Schmitz Cargobull, partener al evenimentului.