PIATA
Cresterea rapida si sigura inregistrata de filiala clujeana a companiei olandeze Vos Logistics, de la infiintarea din 2012 incoace, in special cu ajutorul productivitatii, mentalitatii si capacitatilor lingvistice ale angajatilor romani, a facut ca, de la sfarsitul lui 2013, actionarii sa se gandeasca la un transfer al gestionarii activitatilor de transport international din Olanda in Romania, un pariu riscant, de tip „totul sau nimic“. Tranzitia, inceputa in 2014 si realizata in doi ani si jumatate, s-a incheiat cu succes anul trecut, in prezent existand trei entitati separate: Vos Logistics Bulk SA, Vos Logistics Cargo SA si actionarul acestora - 99% - Vos Logistics Romania. Transferul nu a afectat rezultatele grupului, ci dimpotriva, succesul inregistrat s-a reflectat intr-o cifra de afaceri majorata in 2018 cu 8%, cu cresteri atat pe segmentul de transport international, cat si pe cel de solutii si servicii, in paralel cu o dublare a profitului net, in comparatie cu 2017, de la 3,5 la 6,7 milioane de euro in 2018.
Ministerul Infrastructurii si Transporturilor din Italia a emis prima autorizatie de testare pe drumurile publice a unui vehicul fara sofer, anunta publicatia Uomini e Trasporti.
Testele, care ar trebui sa inceapa in cateva saptamani, vor implica anumite sectiuni rutiere din orasele Torino si Parma, acestea trebuind efectuate in conformitate cu toate cerintele, inclusiv cele meteorologice, dictate de operatorul rutier insusi, cu garantarea maxima a sigurantei. In plus, un supervisor va fi intotdeauna prezent, astfel incat vehiculul sa poata fi trecut de la conducerea automata la cea manuala.
Dupa un an de teste organizate de Volvo Trucks cu clienti din toata Europa Centrala si de Est, inclusiv cativa din Romania, producatorul suedez propune o noua generatie FH echipata cu un kit de conversie care permite setarea automata a anumitor parametri care tin in special de pilotul automat, pentru o economie de combustibil cat mai buna, impreuna cu motorul Euro 6 Step D. Imbunatatirile aduse la strategia de schimbare a treptelor de viteza si la motor contribuie la o economie de combustibil cu aproape 5% fata de versiunea anterioara, ceea ce creste profitabilitatea firmelor de transport si ajuta totodata la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, care trebuie sa scada cu 15% pana in 2025. Am testat noul model de camion de la Bucuresti la Agigea si retur pe A2, incarcat cu blocuri de beton ce cantaresc in total circa 19 t, consumul inregistrat fiind de 27 l la 100 km. Iar daca nu ar fi plouat torential la dus aproape tot drumul, cu siguranta ca nu am fi depasit 26 l la 100 km, cu toata aglomeratia de pe Soseaua de Centura a Bucurestiului.
Demodriverii Volvo Romania au facut un test de consum pe ruta Bolintin Deal-Agigea-Bucuresti (525 km), pe acelasi drum parcurs si de noi pe A2, inainte de Pasti, inregistrand un consum de 25,37 l la 100 km pentru noua versiune echipata cu motor Euro 6 Step D, fata de 26,81 l la 100 km, cat a inregistrat camionul demo Euro 6 Step C.
Camioanele au fost conduse de ambii demodriveri, pe rand, greutatea totala a fiecarui camion fiind de circa 32 t (sarcina utila de circa 19 t).
Versiunea demo pentru testarea noului I-See nu a fost echipata cu Adaptive Cruise Control (ACC), echipare optionala, ci doar cu sistem de franare automata in caz de impact. Acesta il avertizeaza luminos si sonor pe sofer, prin intermediul functiei „Avertizare Distanta”, cand camionul se apropie de vehiculul care se deplaseaza in fata la mai putin de 2,5 secunde. Cand camionul este echipat cu ACC, timpul setat de avertizare a soferului este in intervalul 1,5-3,5 secunde fata de vehiculul dinainte, in functie de distanta setata la ACC.