PIATA
Pentru majoritatea companiilor romanesti de transport, managerul se identifica cu proprietarul afacerii, insa, indiferent de statutul pe care il are, acesta trebuie sa inteleaga perfect ce presupune activitatea, crescand astfel sansele sa-si atinga obiectivele cu care a pornit la drum, „indraznete“, de cele mai multe ori, asa cum le-a numit Decebal Popescu, cunoscut pe piata transporturilor ca managerul Cartrans Preda, dar care, de la inceputul acestui an, a inceput aventura consultantei de management in transporturi, fructificandu-si astfel experienta de peste 15 ani dobandita in aceasta industrie. Cu prilejul conferintei organizate de IFPTR la aniversarea a 20 de ani de activitate, Decebal Popescu a evidentiat importanta instrumentelor potrivite de care are nevoie un manager de transport pentru a putea face, intr-un mod corect, transfer de informatie catre toti membrii echipei, pentru rezultate optime.
Transpotec Logitec devine, de la o editie la alta, o expozitie orientata nu doar spre piata italiana, ci si spre pietele de export. Carosierii autohtoni, desi au capacitati limitate de productie, de ordinul sutelor de unitati pe an, au inteles (dupa criza economica) faptul ca este bine sa isi extinda aria de acoperire, pentru a fi mai putin vulnerabili in contextul unei noi destabilizari majore. Multi dintre ei sunt interesati si de piata romaneasca, unde au inca clienti fideli si unde au facut treaba buna inainte de 2009.
Previziunile economice cu privire la produsul intern brut (PIB) ce ar putea fi realizat de mai multe state vest-europene in 2019-2020 sunt rezervate, arata ultimul raport al CLEAR International. Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) a anuntat ca estimeaza o crestere a PIB in zona euro, in medie, de numai 1% in 2019. Pentru Germania ar fi vorba de numai 0,7%, Marea Britanie 0,8%, iar pentru Italia se prefigureaza o scadere de 0,2%. Pe fondul acestor estimari, se asteapta o scadere a vanzarilor de semiremorci.
Combo Life, cel mai mic model de transport pasageri din familia de vehicule comerciale Opel, poate fi configurat in variante de cinci sau sapte locuri, fiind perfect pentru transferuri, curse shuttle sau VIP (in functie de pachetul de echipari ales). Primul Combo Life demo ajuns in Romania, in varianta Innovation S/S, de 130 CP, a fost testat timp de o saptamana, la inceputul lui martie, atat in conditii de trafic urban, cat si pe diferite trasee nationale, spre Sibiu, Ploiesti si Focsani. Vehiculul a confirmat asteptarile in materie de manevrabilitate si confort, surprinzand in acelasi timp placut prin mici detalii inovatoare, care pot face insa oricand diferenta.
Pentru a marca cei 20 de ani de activitate, IFPTR a organizat un eveniment care a dus impreuna atat angajatii institutului, cat si invitati speciali. Cu aceasta ocazie am discutat cu Gabor Sandor, presedintele IFPTR, despre inceputul activitatii si despre cat de greu sau usor a fost sa-si asume rolul de promotor al pregatirii si perfectionarii profesionale in toti acesti ani.